4 262 läst ·
81 svar
4k läst
81 svar
Relästyrt vägguttag?
Lutar åt de där Schneider iCT, gillade den till synes rejäla På-Av-Auto-omkopplaren.GK100 skrev:
Fast vi kan fortsätta älta det några månader till - just nu handlar det om huruvida det överhuvudtaget är en rimlig lösning och jag skall be elektrikern dra separata "tändtrådar" för dessa uttag till centralen.
Resten får vänta tills det så småningom är dags för byte av centralen. 😆
Jag har inte så stor erfarenhet av astrour, därför undrar jag. Vår bys vägbelysning styrs av ett astrour och det tänder vid solnedgången oavsett årstid och det innebär många timmars onödig brinntid nu på sommarhalvåret.C cpalm skrev:
Ps
Vi har fri ström så jag bryr mig inte utan bara undrar.
Aha. Befinner mig själv i mälardalen så jag har ingen aning hur väl det fungerar vid midnattssol. Varierar säkerligen också mellan olika tillverkare. Men man matar in både latitud och longitud i konfigurationen.E elmont skrev:
Sen noterar jag att Grässlin-uret t.ex. inte är supersmart när det gäller hur programmet tolkas.
Hade lagt in att det skulle vara tänt mellan 07:00 och och soluppgång, men det sket sig när soluppgången inträffade före 07:00 varvid det istället blev tänt hela dagen. Så då får man gå in på "avancerad" konfiguration och manuellt lägga in ett särskilt "om inte solen redan gått upp"-villkor. Rätt yxigt måste jag säga.
Redigerat:
Fanns för 325 spänn på VVS och bad:R roli skrev:
https://www.vvsochbad.se/acti9-modulkontaktor-ict-25a-2-plint-230-240vac-paaav-1333268
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden