Silly Bear Silly Bear skrev:
Är.alla oliktänkande nazister?
Ja.
Kolla i Trump/Vancetråden, så får du se. Eller varför inte i Coronatråden.
Nazister och foliehattar överallt. Det bara dräller av dom. En och annan landsförrädare dyker också upp. Troll finns det också. Alla blir de avslöjade av samma lilla skara som härjar i forumet.🤔😎
 
Redigerat:
P
D djac skrev:
Absolut, det både förstår jag och håller med om, jag tog upp det bara som ett exempel på att perfektion aldrig uppnås, även när man betalar ledningen intergalaktiska löner så uppnår man inte perfekt effektivitet, så i mina ögon är det ingen bedrift att hitta bevis för att något inte är perfekt.

Det innebär inte att man någonsin ska sluta försöka förbättra, annat än om enda godkända resultatet är 100% effektivitet, då kan man lägga ner direkt.
Jag tycker att det verkar som att att du slåss mot halmgubbar.
 
Silly Bear Silly Bear skrev:
Är.alla oliktänkande nazister?
Självklart inte, men de som "skämtar" om raskrig och folkmord är det med stor sannolikhet.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 1 till
  • Laddar…
D
Silly Bear Silly Bear skrev:
Är.alla oliktänkande nazister?
Risken för detta är stor när man kallar sig oliktänkade, det brukar ju användas av de som inte tolerar etablerad kunskap och fakta.
 
D djac skrev:
Risken för detta är stor när man kallar sig oliktänkade, det brukar ju användas av de som inte tolerar etablerad kunskap och fakta.
Man kan oftast stryka "lik" ur ordet.
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Risken för detta är stor när man kallar sig oliktänkade, det brukar ju användas av de som inte tolerar etablerad kunskap och fakta.
Vad är en nazist enl dig?

Även intresserad av vad den etablerade kunskapen är, har inte följt tråden på ett tag
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
D
Silly Bear Silly Bear skrev:
Vad är en nazist enl dig?

Även intresserad av vad den etablerade kunskapen är, har inte följt tråden på ett tag
Jag är inte så upphängd på just det, det är ju bara en särart i en stor antidemokratisk grupp som har vunnit mark på senare tid.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
P
Silly Bear Silly Bear skrev:
Vad är en nazist enl dig?
Nazister torde utgöra en delmängd av fascister. För att utröna vad en fascist är kan man använda Umberto Ecos lista av kriterier. (En kortare text om samma sak finns här).
Man är knappast fascist om man tycker att en eller ett par av kriterierna passar in på en själv, men om alla passar så är man nog en tvättäkta fascist.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
P
Silly Bear Silly Bear skrev:
Även intresserad av vad den etablerade kunskapen är, har inte följt tråden på ett tag
Ämnet för tråden är "Rekar för inbrottsförsök". Den etablerade kunskapen i tråden är att TS troligen inte råkade ut för en rekognosering inför ett framtida inbrott.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.