Aha, då missförstod jag eller läste slarvigt... Hoppas det löser sig/har löst sig!

Kan väl saga till Bödde. Det handlar om en principfråga. Visst är det bra att brandsäkra sitt hus på bästa sätt. Men det som stör mig är att sotaren som gör brandsyn, kommer med nya krav på brandsäkring vid varje besök :eek: ! Hur skulle det se ut om du kom in på bilprovningen med en bil som är byggd 1938 och besiktningsmannen skulle kräva ABS, 2-kretssystem och Airbag t.ex? Det är ju omtänksamt att bilen blir säkrare, men det rimliga är ju att kräva det som gällde 1938! Annars blir det en evig följetong där det ska byggas om efter varje besiktning :confused:

Det börjar snart bli dags för en ny inspektion hemma I källaren :) Men jag har ringt till sotaren och förklarat att förra sotaren inte kommer over tröskeln hemma hos mig, så de får skicka någon annan :sly:

• Gilla
Majgårdarna och 1 till
  • Laddar…
Oj, det var en gammal tråd, som jag helt hade glömt 😄 Givetvis, väldigt irriterande! Det som en gång godkändes vill man inte hålla på å ändra.

Hoppas du får en bra och rättvis sotare!

• Gilla
Nostalgikern
  • Laddar…
Jag som började den här tråden för tre år sedan har idag fått en ny brandskyddsinspektion enligt plan. Intervallen har nu utökats till 3 år (tidigare 2 år)

Då jag portat den förre inspektören så kom istället en trevlig kille med sunt förnuft hit idag för brandskyddsinspektion :)
Efter en rundvandring i huset från källaren ända upp till insidan på yttertaket och kamera kontroll i skorstenspipan, så fanns det inget att anmärka på :thumbup: !

Vilken skön känsla! Hoppas bara att den förre inspektören inte får fortsätta sina inkonsekventa brandskyddsinspektioner.

• Gilla
saabdea och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.