27 831 läst ·
201 svar
28k läst
201 svar
Redan mögel i krypgrund?!??
Hur tänker du? Har vitt stoft längst inne i grunden på trossbotten längst ifrån luckan. Kanske är för ingen luft kan cirkulera där? Folk har ju nämnt det här på sidanIntet skrev:
Du har glipor i plasten där så inte sp konstigt att du får påväxt där.H Husärlivet skrev:
Du får ta mitt tips tidigare i tråden och klistra fast plasten ordentligt så inga glipor finns.
Ska göra det om några dagar tänker jag. Ny plast. Limma dit den. Tycker du jag ska sätta en liten justerbar ventil på utsidan av grunden på det stället där det är påväxt? Eller avvakta med ventiler?Matti_75 skrev:
Nej inga ventiler! Se till att plasten är tät och mät temperatur och fukt innan du gör något annat.H Husärlivet skrev:
Tappar effektivitet gör dom men Woods ska fungera ner till 2+.J Jari Kaivola skrev:
Vi har 10+ på vintern och 15+ på sommaren så fungerat utmärkt i över 20 år. Förbrukar ca 500kwh per år, merparten på sommaren då elen är billig ändå.
Ja du har rätt, har jobbat med åtgärder i krypgrunder i 20 år så vet alla försäljnings argument men också alla åtgärder när man verkligen har problemK krambriw skrev: