Intet Intet skrev:
Har du fuktproblem alls. Det verkar inte helt säkert.
Hur tänker du? Har vitt stoft längst inne i grunden på trossbotten längst ifrån luckan. Kanske är för ingen luft kan cirkulera där? Folk har ju nämnt det här på sidan

• Krypgrund med plastfolie på marken och träbjälkar i taket, svagt ljus lyser upp väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Husärlivet skrev:
Hur tänker du? Har vitt stoft längst inne i grunden på trossbotten längst ifrån luckan. Kanske är för ingen luft kan cirkulera där? Folk har ju nämnt det här på sidan
Du har glipor i plasten där så inte sp konstigt att du får påväxt där.
Du får ta mitt tips tidigare i tråden och klistra fast plasten ordentligt så inga glipor finns.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Du har glipor i plasten där så inte sp konstigt att du får påväxt där.
Du får ta mitt tips tidigare i tråden och klistra fast plasten ordentligt så inga glipor finns.
Ska göra det om några dagar tänker jag. Ny plast. Limma dit den. Tycker du jag ska sätta en liten justerbar ventil på utsidan av grunden på det stället där det är påväxt? Eller avvakta med ventiler?

H Husärlivet skrev:
Ska göra det om några dagar tänker jag. Ny plast. Limma dit den. Tycker du jag ska sätta en liten justerbar ventil på utsidan av grunden på det stället där det är påväxt? Eller avvakta med ventiler?
Nej inga ventiler! Se till att plasten är tät och mät temperatur och fukt innan du gör något annat.

• Gilla
Joak och 4 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Nej inga ventiler! Se till att plasten är tät och mät temperatur och fukt innan du gör något annat.
Ajaj kapten!!

• Gilla
Sebastian94 och 1 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Vad skall då den fukt som ändå tränger in, ta vägen?
Det enklaste är att öppna upp två ventiler och se vad som händer.

• Gilla
Opus
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det enklaste är att öppna upp två ventiler och se vad som händer.
Det är enklare att inte öppna upp och se vad som händer. 😉

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är enklare att inte öppna upp och se vad som händer. 😉
Det har han ju redan gjort

Intet Intet skrev:
Det har han ju redan gjort
Alltså efter att:
Matti_75 Matti_75 skrev:
Se till att plasten är tät och mät temperatur och fukt innan du gör något annat.

• Gilla
Jari Kaivola
  • Laddar…
F
J Jari Kaivola skrev:
Kondensavfuktare är inte gjorda för att arbeta i kalla temperaturer 0-10grader
Tappar effektivitet gör dom men Woods ska fungera ner till 2+.

Vi har 10+ på vintern och 15+ på sommaren så fungerat utmärkt i över 20 år. Förbrukar ca 500kwh per år, merparten på sommaren då elen är billig ändå.

• Gilla
saiter
  • Laddar…
K krambriw skrev:
Helt korrekt. Läs mitt inlägg (långt) tidigare i tråden. Ofta används höga RF värden till att skrämma upp folk, ""Katastrof, du riskerar att få hela grunden full med mögel..." och så säljer man på folk diverse lösningar
Ja du har rätt, har jobbat med åtgärder i krypgrunder i 20 år så vet alla försäljnings argument men också alla åtgärder när man verkligen har problem

H Husärlivet skrev:
Absolut ingen ventil

Alfredo Alfredo skrev:
Alltså efter att:
Det kommer aldrig att bli helt tätt.

Intet Intet skrev:
Det kommer aldrig att bli helt tätt.
Nej, och det har väl heller ingen antytt?

Alfredo Alfredo skrev:
Nej, och det har väl heller ingen antytt?
Inte? "Inga ventiler", sade någon.
Hur skall då fukten vädras ut?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.