10 864 läst ·
379 svar
11k läst
379 svar
Ransonering på drivmedel
Och ju mer vissa tjatar om att det visst finns korruption i Sverige desto fler kommer att tro att det finns mycket korruption i Sverige.Fairlane skrev:
Titta! Du hittade Fox News australiensiska filial. Skillnaden mot originalet är att originalet ofta har riktiga nyheter med riktiga reportrar och nyhetsuppläsare, även om det tunnas ut. Shepard Smith och Chris Wallace har lämnat, men Bret Baier är kvar. Baier är väl OK, tycker jag.Intet skrev:
I World Population Reviews undersökning om världens mest rasistiska land hamnar Israel på en föga hedrande femteplats besegrade av bland annat Iran och Burma.P pmd skrev:
Kanske inte så underligt om man anser sig vara Guds utvalda folk.
Har varit flera artiklar om ortodoxa judar som har för vana att spotta på kristna turister och det är en bagatell i sammanhanget men en bra indikation på deras människosyn.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 314 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 314 inlägg
Här skulle jag säga att du har fel. Araber får land konfiskerade, får inte bygglov etc, där judar inte alls hanteras på samma sätt. På arbetsmarknaden så diskrimineras folk pga sin etnicitet etc. Sannolikheten att bli stoppad av polisen på stan är låg för dig och mig, och för en judisk medborgare, men för den med arabisk härkomst är det annorlunda.P pmd skrev:
Det finns hur många saker som helst där diskriminering blir extremt tydlig i Israel.
Rättigheterna är kanske samma på pappret, men verkligen inte i verkligheten.
Klicka här för att svara