Fairlane
Intet Intet skrev:
Det var då väldigt många ord med väldigt lite innehåll vilket inte förvånar mig det minsta. En kvinna, en ryss osv.
Jag, kanske för dig som tror att alla är lika
Intet Intet skrev:
Det har tidigare diskuterats och för Ukrainas del är det helt avgörande att framstå som den ädle riddaren i vit rustning för annars kommer det inga pengar. För Ryssland är det däremot ointressant vad omvärlden, dvs 20% av den, tycker. De har i alla tider ändå varit gossen Ruda.
Och nej. Det är inte "mina" ryssar.
Och ja. Alla är mer eller mindre likadana.
Det är där vi tänker olika. Vi har folk som våldtar, torterar och mördat folk och du säger att alla är mer eller mindre likadana. Ska jag tolka det som att du är sådan?
Intet Intet skrev:
Nu hittar du på igen. Jag sa att alla i den positionen ljuger lika mycket.
Ok, i andra positioner av samhället så är folk olika men när man kommer dit så ljuger alla lika mycket?

Trump ljuger mer än tidigare presidenter enligt de flesta, men det stämmer alltså inte?
Intet Intet skrev:
Inte heller det säger någonting. Vad du läst är enskildas skildring i världens största land. Jag känner en kille som tåglufade runt i Ryssland och sa att det var de absolut trevligaste och vänligaste människorna han någonsin mött. Precis som dina lästa upplevelser är hans väldigt personliga.
Tågluffa vs vi i landet i många år, inte riktigt samma sak kanske? Ingen sa att ryssarna var otrevliga. Det som sägs är att de tror att det fungerar likadant i alla länder som det fungerar i Ryssland.
Intet Intet skrev:
Se hur vi i Sverige tror att korruption är något som andra länder har. Men inte vi.
Trots att det gång på gång motbevisas.
Korruption mäts till stor del av vad innevånarna upplever. Det är antagligen därför Sverige inte rasat mer.

Här är bara ett litet exempel.

[länk] granskning kommunen ystad
Jag är övertygad om att de flesta är medvetna om att korruption förekommer i Sverige. Jag är lika övertygad om att den är mindre än i exempelvis Ryssland.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag, kanske för dig som tror att alla är lika
Jösses!
SOM GRUPP!
Fairlane Fairlane skrev:
Det är där vi tänker olika. Vi har folk som våldtar, torterar och mördat folk och du säger att alla är mer eller mindre likadana. Ska jag tolka det som att du är sådan?
Dina enstaka exempel, finns säkert finns i varje krigszon. Internet är fullt av, även ukrainska krigsbrott. Att du valt att blunda är förståligt. Din tolkningsförmåga har hittills visat på stora brister. Så, snälla. -Sluta tolka!
Fairlane Fairlane skrev:
Ok, i andra positioner av samhället så är folk olika men när man kommer dit så ljuger alla lika mycket?
Nja. Som grupp tror jag de har bara ett mål i sikte. -Sin egen makt! Gäller vilken fackordflrörande, gängledare, ända upp till toppgarnityret. Skillnaden är att fackordföranden har inte samma muskler.
Fairlane Fairlane skrev:
Trump ljuger mer än tidigare presidenter enligt de flesta, men det stämmer alltså inte?
Det tror jag med. Men det kan vara att han är mindre skicklig i ljugandets konst.
Biden var en hejare på att ljuga, han med.
Här ör den första jag hittade.
Toppstudent? Såklart inte. Lögn på lögn.

Fairlane Fairlane skrev:
Tågluffa vs vi i landet i många år, inte riktigt samma sak kanske? Ingen sa att ryssarna var otrevliga. Det som sägs är att de tror att det fungerar likadant i alla länder som det fungerar i Ryssland.
vad du påstår "sägs" har väldigt liten bäring. Plötsligt krävs inga bevis. Bara dina känslor.
Fairlane Fairlane skrev:
Jag är övertygad om att de flesta är medvetna om att korruption förekommer i Sverige.
Men väldigt väldigt lite. För vi litar på den omutbare tjänstemannen.
Fairlane Fairlane skrev:
Jag är lika övertygad om att den är mindre än i exempelvis Ryssland.
Det tror jag med. Men eftersom vi öser pengar över Ukrainsk byråkrati och inte rysk är jämförelsen oväsentlig. Så varför är rysk korruption så viktig för dig?

Fairlane
Intet Intet skrev:
Jösses!
SOM GRUPP!
Det beror nog på hur man delar in grupperna.
Intet Intet skrev:
Dina enstaka exempel, finns säkert finns i varje krigszon. Internet är fullt av, även ukrainska krigsbrott. Att du valt att blunda är förståligt. Din tolkningsförmåga har hittills visat på stora brister. Så, snälla. -Sluta tolka!
Enligt dina ryska källor? Jag både Ukraina och Ryssland har begått krigsbrott men sitt eviga påstående om att alla är lika stämmer inte. Antal krigsbrott från ena sidan är inte nära antalet från den andra. Reaktionen från den egna ledningen när det uppdagas är inte nära.
Intet Intet skrev:
Nja. Som grupp tror jag de har bara ett mål i sikte. -Sin egen makt! Gäller vilken fackordflrörande, gängledare, ända upp till toppgarnityret. Skillnaden är att fackordföranden har inte samma muskler.
Samma mål? Du pratade ju om att de ljög lika mycket. Det är som att påstå att alla idrottsmän fiskar när en blir avslöjad, de har ju samma mål.
Intet Intet skrev:
Det tror jag med. Men det kan vara att han är mindre skicklig i ljugandets konst.
Biden var en hejare på att ljuga, han med.
Här ör den första jag hittade.
Toppstudent? Såklart inte. Lögn på lögn.

[media]
Grattis, du hittade en lögn hos Biden, något jag redan påstått finns, däremot ljuger väl Trump 10 ggr mer (ta inte siffran för något försök till sanning)
Intet Intet skrev:
vad du påstår "sägs" har väldigt liten bäring. Plötsligt krävs inga bevis. Bara dina känslor.
Det är saker som är lite svåra att bevisa, men nog väger orden tyngre från fler personer som bott i landet i många år än från en som tågluffat.
Men ska vi bevisa olika saker så står det sig fritt att bevisa din tes att alla ledare ljuger lika mycket eller att Ukraina utgör lika många krigsbrott, eller att Ryssland utreder de krigsbrott som deras soldater begår och straffar dem.
Intet Intet skrev:
Men väldigt väldigt lite. För vi litar på den omutbare tjänstemannen.
Det håller jag väl inte helt med om, Göteborg har ju fått ett öknamn, Muteborg.
Intet Intet skrev:
Det tror jag med. Men eftersom vi öser pengar över Ukrainsk byråkrati och inte rysk är jämförelsen oväsentlig. Så varför är rysk korruption så viktig för dig?
Du kan välja Ukraina etc. Var vi skickar pengar och vapen avgör inte storleken på korruption. Alla länder är inte lika.

Jag håller helt enkelt inte med dig om att alla är lika. En som stjäl en limpa för att överleva är inte lika som en som slår ihjäl folk, även om man kan placera båda i gruppen kriminella.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Ryssland har nu fullt fungerande autonoma drönare som på egen hand beslutar om målet. Ukraina meddelar att en drönare som dödade tre personer vid en bensinmack var helt autonom och styrdes med avancerade ai-chip från Nvidia. Sanktionerna verkar inte hindra Ryssland från att få tag i den senaste teknologin och anpassa den till toppmoderna vapensystem.

• Ledsen
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
B Bitterhetsakademin skrev:
Ryssland har nu fullt fungerande autonoma drönare som på egen hand beslutar om målet. Ukraina meddelar att en drönare som dödade tre personer vid en bensinmack var helt autonom och styrdes med avancerade ai-chip från Nvidia. Sanktionerna verkar inte hindra Ryssland från att få tag i den senaste teknologin och anpassa den till toppmoderna vapensystem.
Trump älskar ju de flesta diktatorer och drar in enorma pengar på alla insideraffärer, så varför skulle han stoppa sina guldkalvar från att sälja till vem som helst?

Apple har donerat 25 miljoner dollar till den nya kommande balsalen i guld. Grattis alla iPhone-användare! Microsoft 10 tror jag det var.

USA är lika ruttet som ett maskätet äpple idag.

Tack och lov finns det många alternativ, som t ex mitt byte till norska jottacloud istället för Google drive/cloud. Schweiziska Protonmail istället för Microsoft. M fl.

Kommande talmannen (högst troligt iaf) Hakeem Jeffries hade ju det usla omdömet att ha ett personligt möte med Jared Kushner nyligen. Demokraterna går inte att lita på heller längre. Kanske kan det komma något ur askan med tanke på alla vänsterdemokrater som vunnit sina nomineringar så partiet kan återgå till att tjäna amerikanska folket och inte miljardärerna primärt.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.