10 523 läst ·
364 svar
11k läst
364 svar
Ransonering på drivmedel
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 308 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 308 inlägg
Jag, kanske för dig som tror att alla är likaIntet skrev:
Det är där vi tänker olika. Vi har folk som våldtar, torterar och mördat folk och du säger att alla är mer eller mindre likadana. Ska jag tolka det som att du är sådan?Intet skrev:
Det har tidigare diskuterats och för Ukrainas del är det helt avgörande att framstå som den ädle riddaren i vit rustning för annars kommer det inga pengar. För Ryssland är det däremot ointressant vad omvärlden, dvs 20% av den, tycker. De har i alla tider ändå varit gossen Ruda.
Och nej. Det är inte "mina" ryssar.
Och ja. Alla är mer eller mindre likadana.
Ok, i andra positioner av samhället så är folk olika men när man kommer dit så ljuger alla lika mycket?Intet skrev:
Trump ljuger mer än tidigare presidenter enligt de flesta, men det stämmer alltså inte?
Tågluffa vs vi i landet i många år, inte riktigt samma sak kanske? Ingen sa att ryssarna var otrevliga. Det som sägs är att de tror att det fungerar likadant i alla länder som det fungerar i Ryssland.Intet skrev:
Jag är övertygad om att de flesta är medvetna om att korruption förekommer i Sverige. Jag är lika övertygad om att den är mindre än i exempelvis Ryssland.Intet skrev:
Jösses!Fairlane skrev:
SOM GRUPP!
Dina enstaka exempel, finns säkert finns i varje krigszon. Internet är fullt av, även ukrainska krigsbrott. Att du valt att blunda är förståligt. Din tolkningsförmåga har hittills visat på stora brister. Så, snälla. -Sluta tolka!Fairlane skrev:
Nja. Som grupp tror jag de har bara ett mål i sikte. -Sin egen makt! Gäller vilken fackordflrörande, gängledare, ända upp till toppgarnityret. Skillnaden är att fackordföranden har inte samma muskler.Fairlane skrev:
Det tror jag med. Men det kan vara att han är mindre skicklig i ljugandets konst.Fairlane skrev:
Biden var en hejare på att ljuga, han med.
Här ör den första jag hittade.
Toppstudent? Såklart inte. Lögn på lögn.
vad du påstår "sägs" har väldigt liten bäring. Plötsligt krävs inga bevis. Bara dina känslor.Fairlane skrev:
Men väldigt väldigt lite. För vi litar på den omutbare tjänstemannen.Fairlane skrev:
Det tror jag med. Men eftersom vi öser pengar över Ukrainsk byråkrati och inte rysk är jämförelsen oväsentlig. Så varför är rysk korruption så viktig för dig?Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 308 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 308 inlägg
Det beror nog på hur man delar in grupperna.Intet skrev:
Enligt dina ryska källor? Jag både Ukraina och Ryssland har begått krigsbrott men sitt eviga påstående om att alla är lika stämmer inte. Antal krigsbrott från ena sidan är inte nära antalet från den andra. Reaktionen från den egna ledningen när det uppdagas är inte nära.Intet skrev:
Samma mål? Du pratade ju om att de ljög lika mycket. Det är som att påstå att alla idrottsmän fiskar när en blir avslöjad, de har ju samma mål.Intet skrev:
Grattis, du hittade en lögn hos Biden, något jag redan påstått finns, däremot ljuger väl Trump 10 ggr mer (ta inte siffran för något försök till sanning)Intet skrev:
Det är saker som är lite svåra att bevisa, men nog väger orden tyngre från fler personer som bott i landet i många år än från en som tågluffat.Intet skrev:
Men ska vi bevisa olika saker så står det sig fritt att bevisa din tes att alla ledare ljuger lika mycket eller att Ukraina utgör lika många krigsbrott, eller att Ryssland utreder de krigsbrott som deras soldater begår och straffar dem.
Det håller jag väl inte helt med om, Göteborg har ju fått ett öknamn, Muteborg.Intet skrev:
Du kan välja Ukraina etc. Var vi skickar pengar och vapen avgör inte storleken på korruption. Alla länder är inte lika.Intet skrev:
Jag håller helt enkelt inte med dig om att alla är lika. En som stjäl en limpa för att överleva är inte lika som en som slår ihjäl folk, även om man kan placera båda i gruppen kriminella.
Ryssland har nu fullt fungerande autonoma drönare som på egen hand beslutar om målet. Ukraina meddelar att en drönare som dödade tre personer vid en bensinmack var helt autonom och styrdes med avancerade ai-chip från Nvidia. Sanktionerna verkar inte hindra Ryssland från att få tag i den senaste teknologin och anpassa den till toppmoderna vapensystem.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 088 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 088 inlägg
Trump älskar ju de flesta diktatorer och drar in enorma pengar på alla insideraffärer, så varför skulle han stoppa sina guldkalvar från att sälja till vem som helst?B Bitterhetsakademin skrev:Ryssland har nu fullt fungerande autonoma drönare som på egen hand beslutar om målet. Ukraina meddelar att en drönare som dödade tre personer vid en bensinmack var helt autonom och styrdes med avancerade ai-chip från Nvidia. Sanktionerna verkar inte hindra Ryssland från att få tag i den senaste teknologin och anpassa den till toppmoderna vapensystem.
Apple har donerat 25 miljoner dollar till den nya kommande balsalen i guld. Grattis alla iPhone-användare! Microsoft 10 tror jag det var.
USA är lika ruttet som ett maskätet äpple idag.
Tack och lov finns det många alternativ, som t ex mitt byte till norska jottacloud istället för Google drive/cloud. Schweiziska Protonmail istället för Microsoft. M fl.
Kommande talmannen (högst troligt iaf) Hakeem Jeffries hade ju det usla omdömet att ha ett personligt möte med Jared Kushner nyligen. Demokraterna går inte att lita på heller längre. Kanske kan det komma något ur askan med tanke på alla vänsterdemokrater som vunnit sina nomineringar så partiet kan återgå till att tjäna amerikanska folket och inte miljardärerna primärt.
Klicka här för att svara