K krambriw skrev:
Okej, jag fattar. Har du då någon uppfattning vad din QE6 drar på "tomgång"? Kanske du har nått värde från när zigbee'n funkade?
70 W när fläkten går på default, som de har ställt in. 140 W när jag kör igång boost (nattsvalka)

S steve5432 skrev:
70 W när fläkten går på default, som de har ställt in. 140 W när jag kör igång boost (nattsvalka)
Hur många procent har de ställt in den på? Min går på 55 %.

Vad är ”nattsvalka” för läge, eller vad är det för nåt?

JudgeSweden JudgeSweden skrev:
Hur många procent har de ställt in den på? Min går på 55 %.

Vad är ”nattsvalka” för läge, eller vad är det för nåt?
"Nattsvalka" är väl ett Nibe-påhitt, där de kör fläkten på max för att försöka dra in svalare kvälls-nattluft i ett tappert med ofta ödesdigert försök att kyla huset. Jag har gjort en automation som mäter skillnaden i inne- och utetemperatur och kör igång fläkten på max om det finns möjlighet att få ner tempen några grader innan vi ska sova nu när vi har haft medelhavstemperaturer sedan juni. Gör väl en marginell skillnad, AC är 100 ggr bättre.

Min går med på 55 % som standard.

• Gilla
JudgeSweden
  • Laddar…
JudgeSweden JudgeSweden skrev:
Jag tror knappast att tempen är -40 på avluftningen. 🤪😂 Har sensorn gått sönder? Har mailat till Qvantum, får se när de svarar.
Samma problem plötsligt, 42 gr ut…. Bad enwell att ta med sensor när de kommer för en höstservice den 20e aug.

• Gilla
JudgeSweden
  • Laddar…
S steve5432 skrev:
70 W när fläkten går på default
Det är jättebra, tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.