12 581 läst ·
70 svar
13k läst
70 svar
Projekttråd - altan i två nivåer med pergola
Jättefint räcke! Så härligt att du valt något annat än tryckat!
Tack! Jo, tänkte både en och tre gånger innan jag satte dit dem. Det blir en fin hylla där för vatten att samlas på men det är åtminstone lite skyddat rakt uppifrån. Tänker att jag får ta bort dem om färgen lossnar snabbt eller att de ruttnar. Så får det vara fint nu. ☺️C Capainoats skrev:
Redigerat:
Ska du inte köra en täckande liggande bräda där över?P Peter321 skrev:
Hur hade ni gjort avslutningen mot gräsmattan? Vill gärna att roboten ska kunna klippa bra så någon form av stenkant tänker jag. Kanske så som medlemmen Ace83 gjort med grus och stenkant?
Vet inte riktigt vad som kan bli snyggt runt trappan, fortsätta runt med sten och grus på samma sätt eller kanske bara gräs och acceptera trimning när det växer just där (behöver höja marken litegrann i så fall oavsett).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet inte riktigt vad som kan bli snyggt runt trappan, fortsätta runt med sten och grus på samma sätt eller kanske bara gräs och acceptera trimning när det växer just där (behöver höja marken litegrann i så fall oavsett).
Logga in
Skapa konto
Finns säkert någon som har någon snyggare lösning men vi kör smågasten mot alla gräsmattekanter. Gräsklipparen kör över stenen och klipper det som eventuellt växer i fogen.
Tyvärr, är jag på resande fot så kan inte ta bild. Men vi har inte gjort någon större ansträngning. Grävt ur så att det finns plats för sten och lite sättsand så att det blir typ i våg. Sand i fogarna men där växer såklart gräset in efter ett tag. Men eftersom gräsklipparen kan köra över stenen blir det klippt och man behöver inte hålla på och trimma kanterna. Du kan även göra en smal rabatt mellan stenraden och altanen. Jag har en bild på hur det ser ut med rabatt.
Gräset ser ut som skit här men vi höll på med lite renovering av gräsmattan när jag tog bilden.
Logga in
Skapa konto
Gräset ser ut som skit här men vi höll på med lite renovering av gräsmattan när jag tog bilden.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden