Hej.
Jag har då badrums ventilation rakt ut till en inglasad altan vilket inte direkt är optimalt med tanke på fukten.
Jag tänker dra rör ut från altanen men vet inte vad som är bäst, ut på sidan, eller rakt ner.
Altanen är vid husväggen upphöjd ca 1m ovan mark. Men är det ändå dumt att dra ner fuktig luft under?
Annars är det 3-4 meter till väggen. Här funderar jag på om det med tid blir t.ex mögel i röret.
Jag har då badrums ventilation rakt ut till en inglasad altan vilket inte direkt är optimalt med tanke på fukten.
Jag tänker dra rör ut från altanen men vet inte vad som är bäst, ut på sidan, eller rakt ner.
Altanen är vid husväggen upphöjd ca 1m ovan mark. Men är det ändå dumt att dra ner fuktig luft under?
Annars är det 3-4 meter till väggen. Här funderar jag på om det med tid blir t.ex mögel i röret.
Produkter som diskuteras: "Badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Hej och välkommen till Byggahus!
Dra ett spirorör med nån cm fall ut genom gavelväggen.
Mögel i frånluftskanaler behöver du inte oroa dig för, utemiljön är full med mögel och röta och det som kommer från ditt badrum gör varken till eller från.
Dra ett spirorör med nån cm fall ut genom gavelväggen.
Mögel i frånluftskanaler behöver du inte oroa dig för, utemiljön är full med mögel och röta och det som kommer från ditt badrum gör varken till eller från.
Tackar!F fribygg skrev:
Det var min första tanke i alla fall och kändes smidigast men har inte så bra koll på sånt här 👍 Okej nej klart borde vara ett stort problem med frånluftskanaler överallt i så fall
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden