Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
B Bitterhetsakademin skrev:
När en världsbild skapad av årtiondens indoktrinering ifrågasätts så blir det mer än vad den hjärntvättade klarar av och resultatet blir aggressivitet spydigheter och ibland rena personangrepp. Det verkar finnas en uppenbar rädsla att söka sig utanför den trygga sfären av statligt godkänd media. Samma fenomen är bekant från covidhysterin då det var mycket hätsk stämmning mot de som på något sätt ifrågasatte det gällande narrativet.
Att hålla sig till verifierbara fakta är inte rädsla eller indoktrinering, det är bara grunden för en seriös diskussion eller hur?

Skillnaden mellan covidfrågan och det vi pratar om här är att vi kan kontrollera uppgifter om lagar, domar och händelser direkt i öppna källor och då faller en del av de påståenden som du sprider

• Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Så du hade fel, men det är förjävligt i alla fall?
Eftersom du tydligen inte begrep så kommer det mer förklaringar här.

Om amerikanska media kallar det för "judge" så är det inte fel att jag kallar det för "domare". Tom. Fox news kallar dem för "judges" så det är inte frågan om att språkbruket varierar beroende på politisk hemvist: https://www.foxnews.com/politics/trump-administration-fires-more-than-dozen-immigration-judges

Jag länkade inte bara till något att rektorer har avsatts utan till professorer som har valt att avgå därför att påtryckningar från Trump leder till att universiteten inte kan verka i fri anda. Det handlar inte bara om antisemitism utan även om sånt att viss forskning om kvinnor, äldre etc. förbjuds i praktiken. Det har även drabbat forskningsgrupper där svenska universitet är med.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
R
H hovapettson skrev:
Saken är den att just "grooming scandal" är en sådan soppa att du själv får börja nysta i det - det blir övermäktigt att ens veta var man kan börja (jag gav ett tips dock). Starmer var distriktåklagare och såg mellan fingrarna, föreställ dig den armé av socialchefer och poliser som mörkat under decennier. Ordet "skandal" räcker inte till.
Annars har du givetvis rätt - har man en undersökning som säger 17% eller flertalet eller annat så är det juste att referera till den.
Nu var det ju inte någon grooming scandal jag ville ha källor på utan bitterakademiens påståenden om att folk fick felaktiga, höga, straff för att avskräcka dem från att demonstrera. Eller att insatsstyrka användes för att tysta kritik mot regeringen.

Då är vi överens om att jag gjorde rätt i att ifrågasätta det hen skrev?

• Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
D
H hovapettson skrev:
Saken är den att just "grooming scandal" är en sådan soppa att du själv får börja nysta i det - det blir övermäktigt att ens veta var man kan börja (jag gav ett tips dock). Starmer var distriktåklagare och såg mellan fingrarna, föreställ dig den armé av socialchefer och poliser som mörkat under decennier. Ordet "skandal" räcker inte till.
Annars har du givetvis rätt - har man en undersökning som säger 17% eller flertalet eller annat så är det juste att referera till den.
Gärningsmännen dömdes till långa fängelsestraff i brittiska domstolar när fallen väl utreddes, och lagstiftningen har skärpts efteråt.
Om det är Rotherham och Rochdale du syftar på.

Så vad är problemet?

Jag är helt med på att man ska använda korrekta siffror och källor det gör diskussionen starkare än när den blandas med sådant som inte går att belägga.

Vad bra att du har samma uppfattning.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
J jawen skrev:
Vad undvek jag att kommentera ?
För jag undviker ALDRIG med flit 👍
Läs inlägg #481 igen och jämför med ditt svar på det.
J jawen skrev:
Efter att man räknar med anhöriginvandringen, så hamnar vi på 55 %. (10 % skillnad)

Forskare har varnat för obalansen kvinna/man som sker i.o.m detta, speciellt i vissa åldersgrupper.
Om vi får 140 män på 100 kvinnor, så kommer obalansen bli mycket negativ på ALLA plan.
Varför skriver du om 40 % övervikt män när verkligheten är 10 bland invandrare?
Sen är ju dessa tidigare invandrare bara en liten grupp i Sverige så sett till hela Sveriges befolkning är det ju helt betydelselöst.

Bland födda har det så länge som man har haft statistik varit så att det är fler pojkar än flickor som föds och den skillnaden kvarstår åtminstone upp till övre medelåldern. Det är ingen nyhet att det är en manlig övervikt ända tills det gäller gamla människor.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Nu var det ju inte någon grooming scandal jag ville ha källor på utan bitterakademiens påståenden om att folk fick felaktiga, höga, straff för att avskräcka dem från att demonstrera. Eller att insatsstyrka användes för att tysta kritik mot regeringen.

Då är vi överens om att jag gjorde rätt i att ifrågasätta det hen skrev?
Jag föredrar att vara en han, bortsett från det så talades det till och med i svensk regimtrogen media om att maxstraff dömdes ut på förseelser som normalt betraktas som bötesbrott. Jag har knappast noterat inslaget för att kunna ha det som referens i en framtida diskussion men bilden framstår klart att regimen slog till hårt för att kväsa tendenser till upplopp, då invandrare kaozar runt eller miljöaktivister ställer till hyss då är det silkesvantar som gäller.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Dett räcker att gå in till ett centrum i en millionprogramsförort så ser vem som helst som vill se, att det dräller av män på kaféer och parksoffor. Den enda plats där enstaka kvinnor syns till, är i mataffärer.
Och?
Vad har det att göra med vad jag skrev?

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
När en världsbild skapad av årtiondens indoktrinering ifrågasätts så blir det mer än vad den hjärntvättade klarar av och resultatet blir aggressivitet spydigheter och ibland rena personangrepp. Det verkar finnas en uppenbar rädsla att söka sig utanför den trygga sfären av statligt godkänd media. Samma fenomen är bekant från covidhysterin då det var mycket hätsk stämmning mot de som på något sätt ifrågasatte det gällande narrativet.
När en världsbild skapad av något årtiondes indoktrinering ifrågasätts så blir det mer än vad den hjärntvättade klarar av och resultatet blir aggressivitet, spydigheter och ofta rena personangrepp (som i det citerade ovan). Det verkar finnas en uppenbar rädsla att söka sig utanför den trygga sfären av alternativ media. Samma fenomen är bekant från covidpandemin då det var mycket hätsk stämning mot de som på något sätt förstod vad vetenskapen kom fram till.

• Gilla
  • Älska
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
R
Jag föredrar att vara en han, bortsett från det så talades det till och med i svensk regimtrogen media om att maxstraff dömdes ut på förseelser som normalt betraktas som bötesbrott. Jag har knappast noterat inslaget för att kunna ha det som referens i en framtida diskussion men bilden framstår klart att regimen slog till hårt för att kväsa tendenser till upplopp, då invandrare kaozar runt eller miljöaktivister ställer till hyss då är det silkesvantar som gäller.
Du fortsätter att skriva åsikter. Jag kan inte göra mycket mer än att notera att du TYCKER saker eftersom du uppenbarligen inte kan lämna källor till något av det du påstår.

Hur ska jag kunna avgöra om maxstraff var berättigat, eller om de ens utdömdes (du kan ju lika gärna minnas fel eller helt enkelt hitta på).

• Gilla
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
D
Usch det börjar bli jobbigt att rätta dig hela tiden.

Du får inte blanda ihop Britisk och svensk lagstiftning.
Vi har helt skilda lagstiftninar.

Det stämmer inte att folk fick fängelse för rena bötesbrott.

De snabba och hårda straffen efter Southport gällde brott som våldsamt upplopp, misshandel, skadegörelse och mordbrand alla med fängelse i straffskalan.

I brittisk lag kan sådana brott ge betydligt hårdare straff om de begås i en upploppssituation, och det var den paragrafen domstolarna tillämpade.

Så era vänner i England fick rättmätiga straff för de brott de begått.

• Gilla
Krille4 och 7 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Usch det börjar bli jobbigt att rätta dig hela tiden.

Du får inte blanda ihop Britisk och svensk lagstiftning.
Vi har helt skilda lagstiftninar.

Det stämmer inte att folk fick fängelse för rena bötesbrott.

De snabba och hårda straffen efter Southport gällde brott som våldsamt upplopp, misshandel, skadegörelse och mordbrand alla med fängelse i straffskalan.

I brittisk lag kan sådana brott ge betydligt hårdare straff om de begås i en upploppssituation, och det var den paragrafen domstolarna tillämpade.

Så era vänner i England fick rättmätiga straff för de brott de begått.
I flera fall var straffen hårda men också rimliga som i fallet med den som vettlöst satte eld på ett bibliotek, i andra fall mer diskutabla. Som jag tidigare sagt är detta ett diskussionsforum och där får ett mått av subjektivitet och tyckande nog accepteras. Att jag blandar ihop ländernas lagstiftning är nog din tolkning. Vidga era vyer med lite media som inte gått genom regimens åsiktsfilter skulle göra er gott. Nya vindar blåser och den politiskt korrekta hegemonin går mot sitt slut.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Vidga era vyer med lite media som inte gått genom regimens åsiktsfilter skulle göra er gott
Säger han som citerar Riks och Samnytt 😃

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 8 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och?
Vad har det att göra med vad jag skrev?
Det har att göra med att de tar med sig sina gamla vanor och kjedjar fast fru och dotter vid spisen.
Undantag finns. En mycket sympatisk granne från Iran tog fru och döttrar under armarna och flydde hit med motiveringen att hans döttrar inte skulle förtryckas.
Men varenda millionprogramsförort visar motsatsen. Män, män och åter män syns och någon enstaka kvinna på smällen dragandes en barnvagn till och från affären skyndar hastigt förbi.

• Gilla
jawen och 2 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Säger han som citerar Riks och Samnytt 😃
Alla medier har en agenda, någon fullständig objektivitet finns inte i denna världen, efter att de fått i några fall berättigad kritik för att slirat på sanningen är de numera betydligt noggrannare med källhänvisningar. Sök nyheter från olika perspektiv.

• Gilla
jawen och 1 till
  • Laddar…
Alla medier har en agenda, någon fullständig objektivitet finns inte i denna världen, efter att de fått i några fall berättigad kritik för att slirat på sanningen är de numera betydligt noggrannare med källhänvisningar. Sök nyheter från olika perspektiv.
80% av regimmedia (SR/SVT + DN) är rödgrön.
Källa: Kent Asp, Göteborgs universitet

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.