Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
B Bitterhetsakademin skrev:
FrĂ„ga Tommy Robinson om han tycker att rĂ€ttegĂ„ngarna sköttes demokratiskt 😆.
😅 jag var tvungen och googla honom 😂, inte mycket till referens direkt.

Men han verkar ha egen erfarenhet med att resa runt pÄ falska pass ÀndÄ.

Han Ă€r nog lite svĂ„r att nĂ„ nu nĂ€r han avtjĂ€nar nĂ„t typ av fĂ€ngelse straff 🙄.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
😅 jag var tvungen och googla honom 😂, inte mycket till referens direkt.

Men han verkar ha egen erfarenhet med att resa runt pÄ falska pass ÀndÄ.

Han Ă€r nog lite svĂ„r att nĂ„ nu nĂ€r han avtjĂ€nar nĂ„t typ av fĂ€ngelse straff 🙄.
Kan bli sÄ nÀr myndigheterna förvÀgrar folk inresa pÄ oklara grunder. Nyligen stoppades en engelsk nationalist som skulle hÄlla tal i Sverige och belades med inreseförbud dÄ han pÄstods kunna störa den allmÀnna ordningen. Se ochsÄ Rasmus Paludan och polisens behandling av honom. Vad gÀller Robinson Àr han en av de mer inflytelserika personerna inom högermedia, han har i och för sig inte ett helt flÀckfritt förflutet men i sak har han ofta haft rÀtt.
FÀngelsestraff pÄ politisk grunder fÄr ses som en hedersbetygelse och han kommer knappast att lÄta sig tystas utan snarare stÀrkas i sin kamp mot ett repressivt system.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
D
FÀngelsestraff pÄ politisk grunder fÄr ses som en hedersbetygelse och han kommer knappast att lÄta sig tystas utan snarare stÀrkas i sin kamp mot ett repressivt system.
Nja nu Àr du vÀl lite ute och tÀnjer pÄ sanningen igen.

TÀnk pÄ att det finns svagsinta som tror pÄ vad du skriver hÀr pÄ forumet.

Han sitter för att ha anvÀnt falska uppgifter vid bolÄneansökan.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Nja nu Àr du vÀl lite ute och tÀnjer pÄ sanningen igen.

TÀnk pÄ att det finns svagsinta som tror pÄ vad du skriver hÀr pÄ forumet.

Han sitter för att ha anvÀnt falska uppgifter vid bolÄneansökan.
Knappast en lögn men det kan inte begĂ€ras att hela hans levnadshistoria redovisas. Han har Ă€ven domar pĂ„ sig som kan anses politiskt motiverade. Anser nog att det finns skribenter i denna trĂ„d som haft ett flexiblare förhĂ„llningssĂ€tt till sanningen Ă€n vad jag haft. Ingen nĂ€mnd ingen glömd. 😆

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A
Erik JS skrev:
NĂ€r jag lĂ€ser detta Ă€r jag otroligt glad att jag Ă€r min egen och slipper jobba för nĂ„gon annan. Är sĂ„ oftantligt trött pĂ„ att den dĂ€r liberala skiten ska tryckas ner i halsen pĂ„ oss alla hela tiden.

Jag har sedan Covid bröt ut och hela spektaklet kring vaccinet börjat tvivla pĂ„ om jag hör hemma i detta land. Är konservativ och Sverige kĂ€nns som helt fel land att bo i för mig.

Oavsett med tanke pÄ klimatet och allt blir det nog sÄ att vi utvandrar och tar med oss företaget till Malta, Monaco, Dubai eller dylikt.
Om du har ett förhÄllande med en kvinna eller man sÄ borde Dubai strykas frÄn listan.

D
Knappast en lögn men det kan inte begĂ€ras att hela hans levnadshistoria redovisas. Han har Ă€ven domar pĂ„ sig som kan anses politiskt motiverade. Anser nog att det finns skribenter i denna trĂ„d som haft ett flexiblare förhĂ„llningssĂ€tt till sanningen Ă€n vad jag haft. Ingen nĂ€mnd ingen glömd. 😆
Han har samma straffhistorik som man lÀser om vÄra egna gÀngkriminella i vÄra förorter.
Inget glorifierande "vit kamp" och inlÄst för sina politiska Äsikter.

Sorry bara en kriminell.

Jag har förstÄtt att du Àr en politisk fundamentalist , men det Àr inte ett dugg bÀttre Àn en religiös fundamentalist.

Och jo du har nog varit mer "flexiblare " Àn de flesta andra angÄende sanningen.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Han har samma straffhistorik som man lÀser om vÄra egna gÀngkriminella i vÄra förorter.
Inget glorifierande "vit kamp" och inlÄst för sina politiska Äsikter.

Sorry bara en kriminell.

Jag har förstÄtt att du Àr en politisk fundamentalist , men det Àr inte ett dugg bÀttre Àn en religiös fundamentalist.

Och jo du har nog varit mer "flexiblare " Àn de flesta andra angÄende sanningen.
Han Ă€r knappast den ende som drabbats av drakoniska straff för att statuera exempel och avskrĂ€cka folk frĂ„n att protestera. Se bara pĂ„ efterspelet vid demonstrationerna som utlöses dĂ„ en tonĂ„ring med Rwandiskt ursprung högg ihjĂ€l smĂ„flickor. Brott som i vanliga fall straffats med böter eller villkorlig dom ledde till flerĂ„riga fĂ€ngelsestraff i summariska rĂ€ttegĂ„ngar dĂ€r dom avkunnades samma dag och direkt transport till fĂ€ngelset. Även insatsstyrkor sattes in mot medborgare som skrivit för regimen misshagliga artiklar pĂ„ nĂ€tet.

• Gilla
jawen
  • Laddar…
R
Han Ă€r knappast den ende som drabbats av drakoniska straff för att statuera exempel och avskrĂ€cka folk frĂ„n att protestera. Se bara pĂ„ efterspelet vid demonstrationerna som utlöses dĂ„ en tonĂ„ring med Rwandiskt ursprung högg ihjĂ€l smĂ„flickor. Brott som i vanliga fall straffats med böter eller villkorlig dom ledde till flerĂ„riga fĂ€ngelsestraff i summariska rĂ€ttegĂ„ngar dĂ€r dom avkunnades samma dag och direkt transport till fĂ€ngelset. Även insatsstyrkor sattes in mot medborgare som skrivit för regimen misshagliga artiklar pĂ„ nĂ€tet.
I call bullshit. Eller sÄ visar du upp lite kÀllor till dessa rent ut sagt galna pÄstÄende.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
I call bullshit. Eller sÄ visar du upp lite kÀllor till dessa rent ut sagt galna pÄstÄende.
Citerar ut minnet men skrevs flera lÀngre artiklar i Àmnet pÄ Samnytt för den intresserade. Den som enbart skedmatats med mainstreammedia kanske blir upprörd över pÄstÄenden som gÄr stick i stÀv med deras övertygelse.
Vill minnas att Àven Daily Mail skrev en del om fallet. Vad gÀller de hÄrda domarna mot demonstranter har det Àven skildrats av Sveriges radio. Samnytts artiklar Àr sjÀlvklart skrivna med en högeragenda för att passa deras narrativ och stundtals hÄrt vinklade men ÀndÄ inga fria fantasier utan med lÀnk till originalkÀllan.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
R
Citerar ut minnet men skrevs flera lÀngre artiklar i Àmnet pÄ Samnytt för den intresserade. Den som enbart skedmatats med mainstreammedia kanske blir upprörd över pÄstÄenden som gÄr stick i stÀv med deras övertygelse.
Vill minnas att Àven Daily Mail skrev en del om fallet. Vad gÀller de hÄrda domarna mot demonstranter har det Àven skildrats av Sveriges radio. Samnytts artiklar Àr sjÀlvklart skrivna med en högeragenda för att passa deras narrativ och stundtals hÄrt vinklade men ÀndÄ inga fria fantasier utan med lÀnk till originalkÀllan.
Ok, ditt minne av vad samnytt har skrivit skiter jag faktiskt i. Har du inga kÀllor sÄ avfÀrdar jag ditt förra inlÀgg som det högerpopulistiska trams det högst sannolikt Àr.

Men du Àr vÀlkommen att Äterkomma i frÄgan om du hittar den dÀr originalkÀllan.

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Tydligt att det finns en hoper kommentatorer hÀr pÄ BH som tar del av regimmedia och inte har ens ett halvblint getöga pÄ annat, inte minst det som de senaste Ären kallats alt-media och exploderade just i Sverige... som av en hÀndelse. De skriker om "kÀllor och referenser" hela tiden men kommer inte att bry sig ett smack om detta.
Prajd-symboler pĂ„ jobbet slutade med vĂ„ldtĂ€ktsskandalen i England (ofta eufemistiskt benĂ€mnd "grooming-skandal"). För er som inte vet sĂ„ Ă€r det tiotusentals engelska flickor som drogats och utnyttjats i flera stĂ€der av mestadels pakistanier sedan lĂ„ng tid (de allra första larmen Ă€r frĂ„n 70-talet). Offren Ă€r noga utvalda sĂ„som töser med lite sĂ€mre socialt förankring. T Robinson Ă€r en av fĂ„ som protesterat. Och för att skyla över denna praktskandal kastar man bildligt bajs pĂ„ mannen och sprider de berömda rasistkorten. MĂ„nga mĂ„r dĂ„ligt nu - och mĂ„nga BÖR nog göra det.
Det finns naturligtvis intervjuer med utsatta kvinnor. Sök t ex "Triggernometry" eller mÄnga andra.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
NÀr en vÀrldsbild skapad av Ärtiondens indoktrinering ifrÄgasÀtts sÄ blir det mer Àn vad den hjÀrntvÀttade klarar av och resultatet blir aggressivitet spydigheter och ibland rena personangrepp. Det verkar finnas en uppenbar rÀdsla att söka sig utanför den trygga sfÀren av statligt godkÀnd media. Samma fenomen Àr bekant frÄn covidhysterin dÄ det var mycket hÀtsk stÀmmning mot de som pÄ nÄgot sÀtt ifrÄgasatte det gÀllande narrativet.

• Haha
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
R
H hovapettson skrev:
De skriker om "kÀllor och referenser" hela tiden
Ja, det Àr vÀl inte för mycket begÀrt att backa upp det man pÄstÄr? Speciellt viktigt tycker jag om det man pÄstÄr verkar helt tokigt och konspiratoriskt.

• Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
D
Han Àr knappast den ende som drabbats av drakoniska straff för att statuera exempel och avskrÀcka folk frÄn att protestera.
Ingen fĂ€ngslades för att de ”protesterade” de som fick snabba och hĂ„rda straff hade deltagit i vĂ„ldsamma upplopp, misshandel, attacker och skadegörelse. I brittisk lag ger sĂ„dana situationer högre straff vad jag lĂ€st mig till.

Att kalla det ”drakoniskt mot fredliga medborgare” Ă€r att blanda ihop upploppsbrott med yttrandefrihet.
Se bara pĂ„ efterspelet vid demonstrationerna som utlöses dĂ„ en tonĂ„ring med Rwandiskt ursprung högg ihjĂ€l smĂ„flickor. Brott som i vanliga fall straffats med böter eller villkorlig dom ledde till flerĂ„riga fĂ€ngelsestraff i summariska rĂ€ttegĂ„ngar dĂ€r dom avkunnades samma dag och direkt transport till fĂ€ngelset. Även insatsstyrkor sattes in mot medborgare som skrivit för regimen misshagliga artiklar pĂ„ nĂ€tet.
Nu Àr jag ingen expert pÄ anglosaxiska Jurediken men straffen blev hÄrdare Àn normalt eftersom brotten begicks i upploppsmiljö brittisk lag tillÄter skÀrpta straff i sÄdana situationer.

Att polis och insatsstyrka ingrep mot personer pÄ nÀtet handlade om inlÀgg som bedömts uppmana till vÄld eller hets mot folkgrupp, inte om att kritisera regeringen i sig.

SÄ hÄll dig till sanningen eller se efter om dina kÀllor Àr trovÀrdiga.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Ja, det Àr vÀl inte för mycket begÀrt att backa upp det man pÄstÄr? Speciellt viktigt tycker jag om det man pÄstÄr verkar helt tokigt och konspiratoriskt.
Saken Àr den att just "grooming scandal" Àr en sÄdan soppa att du sjÀlv fÄr börja nysta i det - det blir övermÀktigt att ens veta var man kan börja (jag gav ett tips dock). Starmer var distriktÄklagare och sÄg mellan fingrarna, förestÀll dig den armé av socialchefer och poliser som mörkat under decennier. Ordet "skandal" rÀcker inte till.
Annars har du givetvis rÀtt - har man en undersökning som sÀger 17% eller flertalet eller annat sÄ Àr det juste att referera till den.

• Gilla
jawen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.