43 804 läst ·
1 055 svar
44k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Tror inte britter i allmänhet ansåg sig ha några särskilda integrationsproblem med muslimska invandrare för 25 år sen. Men även det är relativt nyligen jämfört med tiden som som de har haft muslimska invandrare.J jawen skrev:
Var skrev jag det?J jawen skrev:
Och vilket land gällde det?
Jag förstår inte.J jawen skrev:
Varför skulle man fly från ett land därför att man ogillar lagstiftningen där och sen vilja införa samma lagstiftning i landet man flyr till?
Jag uppfattar det som att det är det du är rädd för.
För att återigen anknyta lite till trådens ämne. De finns de som flyr från muslimska länder därför att de är homosexuella. Varför tror du att de vill införa några lagar som är emot homosexuella?
Andra har flytt därför att kvinnor förtrycktes i deras ursprungsländer. Varför tror du att de vill införa lagar som skulle förtrycka kvinnor?
I många fall upptäcker de lägligt sin läggning strax innan utvisning ska verkställas. Alternativt ett plötsligt uppflammande intresse för kristendomen.BirgitS skrev:
Tror inte britter i allmänhet ansåg sig ha några särskilda integrationsproblem med muslimska invandrare för 25 år sen. Men även det är relativt nyligen jämfört med tiden som som de har haft muslimska invandrare.
Var skrev jag det?
Och vilket land gällde det?
Jag förstår inte.
Varför skulle man fly från ett land därför att man ogillar lagstiftningen där och sen vilja införa samma lagstiftning i landet man flyr till?
Jag uppfattar det som att det är det du är rädd för.
För att återigen anknyta lite till trådens ämne. De finns de som flyr från muslimska länder därför att de är homosexuella. Varför tror du att de vill införa några lagar som är emot homosexuella?
Andra har flytt därför att kvinnor förtrycktes i deras ursprungsländer. Varför tror du att de vill införa lagar som skulle förtrycka kvinnor?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Nej, det är inte jag som anger en studie som källa. Den som vill framföra någon får bevisa det själv.B Bitterhetsakademin skrev:
Tydligen en tidskrift som kan ha fördelar av att vinkla studien i främlingsfientlig riktning.
Det beror på. Ett ställe jag jobbade på förut hade rätt ofta fester där man fick ta med sin partner, och det förutsattes att partnern hade motsatt kön, och kvällens aktiviteter byggde på detta, vilket blir exkluderande för samkönade par.RoTe skrev:
Har också varit på mansdominerade arbetsplatser där aktiviteter utanför jobbet varit av karaktären bastubad, paintball, bergsklättning och liknande för de manliga anställda och där man helt enkelt förutsatt att det lilla fåtalet tjejer på arbetsplatsen stannar kvar på kontoret och fixar efterfesten, öl och baguettemackor.
Det handlar också om arbetsplatsens jargong, att inte förutsätta att en mans partner är en kvinna eller att en kvinnas partner är en man, att inte ägna sig åt sexualiserade skämt, att inte förutsätta att alla är bekväma med att dela omklädningsrum och visa sig nakna med andra osv.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Indonesien, världens folkrikaste muslimska land tillämpar inte Sharialagar, utom i en lite del, där man accepterade det för att avsluta ett inbördeskrig.
Om en majoritet av muslimer är för Sharialagar borde de väl införa det?
Världen är inte riktigt så svartvit som ni vill göra gällande. Det finns givetvis en massa knäppgökar som är muslimer, exempelvis Talibanerna, men de allra flesta är vanliga människor som vill gå till jobbet, se sina barn växa upp, leva i fred etc.
Världen är inte riktigt så svartvit som ni vill göra gällande. Det finns givetvis en massa knäppgökar som är muslimer, exempelvis Talibanerna, men de allra flesta är vanliga människor som vill gå till jobbet, se sina barn växa upp, leva i fred etc.
USA är på god väg att införa en hel del sådana lagar. Mycket av det är nämligen i högsta grad förenligt med gamla (unkna) kristna värderingar.Fairlane skrev:
Indonesien, världens folkrikaste muslimska land tillämpar inte Sharialagar, utom i en lite del, där man accepterade det för att avsluta ett inbördeskrig.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Det vet du ju inget om. Är det tabu att prata om homosexualitet så gör man det väl inte med någon främling i Sverige i första taget.B Bitterhetsakademin skrev:
Om du nu hänvisar till något som man lätt och direkt kan kolla upp, tycker jag nog att du ska hålla dig till verklig fakta och inte hitta på egna resultat och siffror från den studien.B Bitterhetsakademin skrev:Koopmans studie gjord vid Humboldtuniversitet i Berlin är inte helt aktuell men ändå välgjord med niotusen respondenter i sex länder däribland Sverige. 65 procent av muslimerna säger sig vara fundamentalister som sätter tron framför landets lagar. 29 procent säger sig vara positivt inställda till religiöst våld.
För de vänstervridna måste även rena axiom beläggas med källa och när källan krockar med världsbilden är källan partisk, rasistisk, högerextrem eller går Trumps eller Putins ärenden.
Kvartal är borgerlig och grundad av en man med rötterna i Turkiet, Tomas Gur som är långt ifrån högerextrem.
Kvartal är borgerlig och grundad av en man med rötterna i Turkiet, Tomas Gur som är långt ifrån högerextrem.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Och hur är det för nynazisterna?B Bitterhetsakademin skrev:
Är det inte lite fånigt att kalla alla som inte håller med om att muslimer är onda för vänstervridna?
Du kanske iofs är på samma ställe som Erik, klassar samtliga svenska riksdagspartier som vänster.
Själv räknar jag följande partier som vänster i Sveriges riksdag (åtminstone om man tittar på deras ekonomiska politik): V, S, MP och SD
Alldeles oavsett är det väl rätt fånigt att sätta etiketter på varandra. Du uppfattar mig kanske som vänster, andra som höger. Genom åren har jag blivit kallad både kommunist och fascist, alltid från personer långt ut på skalan.
Nu tycker jag själv att jag saknar en definierbar ideologi, problemet jag har är att de flesta grupper som antingen definierar sig som vänster eller höger bara accepterar sina egna kanaler för information och källhänvisningar. Det som är ett axiom för en person är fake News för någon annan.B Bitterhetsakademin skrev:
Ingen av grupperna kan acceptera det som vanligtvis benämns mainstream media. För allt där är vinklat och har en agenda.
Den lilla delen Ache har nästan fem miljoner invånare och tillämpar sharia med spöstraff för homosexuella. Vidare ligger Indonesien i den nedre halvan av de flesta index som mäter frihet och utveckling.Fairlane skrev:
Så sent som idag stod det i tidningen om två män som straffades för en offentlig puss.B Bitterhetsakademin skrev: