43 789 läst ·
1 055 svar
44k läst
1,1k svar
Pride på arbetsplatsen
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
Om det där ens stämmer sett under lång tid inkl. anhöriginvandring så gav jag fler anledningar som du noga undvek att citera. Kanske just för att du där fick en ytterligare anledning som framför allt gäller pojkar och män.J jawen skrev:
Oj då har du inte läst mycket. Jag har läst mycket värre saker typ "jag struntar i att visa hänsyn till äldre på ett sånt sätt att jag inte smittar dem med covid och gör att de riskerar att dö, de får skydda sig själva om de vill leva".J jawen skrev:
Men jag lever inte på det viset. Och huvudsaken är att jag inte alls ser att det som du tror är på gång. Det visade sig ju att det ljögs stort om vad undersökningen hade visat.
Vad har antalet moskeer med saken att göra?J jawen skrev:
Det lär finnas betydligt fler kristna kyrkor i England.
Det har funnits judiska domstolar i England i över 100 år så vad är skillnaden?
Varför är det så farligt om alkohol, porr, droger och nakenhet inte är tillåtet i vissa områden där en majoritet är muslimer?
Är det värre än vilket språk som det står på vägskyltarna i Finland och norra Sverige?
De s.k. shariadomstolarna får ju inte hantera kriminella aktiviteter eller civilrätt ang. familjer. De hanterar i huvudsak rådgivning när det gäller äktenskap, skilsmässor, arv etc. Dessutom kan man själv välja i vilken domstol man vill att saken ska tas upp.
Därmed inte sagt att jag tycker det är bra och enda anledningen till att det finns just i England är att de har tillåtit judiska domstolar så länge. Det säger alltså inget alls om att det skulle uppstå på fler ställen eller att de skulle få rätt att hantera fler typer av saker i England.
I England ska engelsk lag gälla för alla invånare, om inte det passar finns över femtio länder med muslimsk majoritet som då borde passa bättre Det är invandraren som ska anpassa sig till sitt nya hemland och inte tvärtom.BirgitS skrev:
Om det där ens stämmer sett under lång tid inkl. anhöriginvandring så gav jag fler anledningar som du noga undvek att citera. Kanske just för att du där fick en ytterligare anledning som framför allt gäller pojkar och män.
Oj då har du inte läst mycket. Jag har läst mycket värre saker typ "jag struntar i att visa hänsyn till äldre på ett sånt sätt att jag inte smittar dem med covid och gör att de riskerar att dö, de får skydda sig själva om de vill leva".
Men jag lever inte på det viset. Och huvudsaken är att jag inte alls ser att det som du tror är på gång. Det visade sig ju att det ljögs stort om vad undersökningen hade visat.
Vad har antalet moskeer med saken att göra?
Det lär finnas betydligt fler kristna kyrkor i England.
Det har funnits judiska domstolar i England i över 100 år så vad är skillnaden?
Varför är det så farligt om alkohol, porr, droger och nakenhet inte är tillåtet i vissa områden där en majoritet är muslimer?
Är det värre än vilket språk som det står på vägskyltarna i Finland och norra Sverige?
De s.k. shariadomstolarna får ju inte hantera kriminella aktiviteter eller civilrätt ang. familjer. De hanterar i huvudsak rådgivning när det gäller äktenskap, skilsmässor, arv etc. Dessutom kan man själv välja i vilken domstol man vill att saken ska tas upp.
Därmed inte sagt att jag tycker det är bra och enda anledningen till att det finns just i England är att de har tillåtit judiska domstolar så länge. Det säger alltså inget alls om att det skulle uppstå på fler ställen eller att de skulle få rätt att hantera fler typer av saker i England.
Om du läser vad BirgitS skriver så behöver du inte bli så upprörd.B Bitterhetsakademin skrev:
Alla invånare i England är alltid underställda brittisk lag och statliga domstolar har sista ordet.
Förvisso men hon verkade inte ha några betänkligheter att en etnisk grupp ska kunna förbjuda porr nakenhet alkohol etc i ett område där de är i majoritet, saker som är fullt legala enligt landets lagstiftning. Även i Sverige förekommer etniska domstolar i moskeernas regi samt bland zigenarna, så kallad romani kris.D Danne824 skrev:
71 % av immigranterna som kommer är män & pojkar.BirgitS skrev:
Efter att man räknar med anhöriginvandringen, så hamnar vi på 55 %. (10 % skillnad)
Forskare har varnat för obalansen kvinna/man som sker i.o.m detta, speciellt i vissa åldersgrupper.
Om vi får 140 män på 100 kvinnor, så kommer obalansen bli mycket negativ på ALLA plan.
Födda i Sverige senaste året
| År | Kvinnor | Män | Totalt |
|---|---|---|---|
| 2024 | 47 815 | 50 636 | 98 451 |
Vad undvek jag att kommentera ?BirgitS skrev:
För jag undviker ALDRIG med flit 👍
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 936 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 936 inlägg
Du visar på att siffrorna är 55-45 och ger sen ett exempel på och räknar sen med 58,3-41,7J jawen skrev:71 % av immigranterna som kommer är män & pojkar.
Efter att man räknar med anhöriginvandringen, så hamnar vi på 55 %. (10 % skillnad)
Forskare har varnat för obalansen kvinna/man som sker i.o.m detta, speciellt i vissa åldersgrupper.
Om vi får 140 män på 100 kvinnor, så kommer obalansen bli mycket negativ på ALLA plan.
Obalans blir den vi vet också att kvinnor lever längre.
Jag tycker iofs också att det är märkligt, men jag tycker också att det är märkligt att du inte är lika upprörd över de judiska domstolarna.J jawen skrev:
Eller egentligen tycker jag inte det är märkligt, är man islamofob så är det inte så konstigt.
Att en grupp vill införa egna regler i ett område betyder inte att de kan göra det lagligt.B Bitterhetsakademin skrev:Förvisso men hon verkade inte ha några betänkligheter att en etnisk grupp ska kunna förbjuda porr nakenhet alkohol etc i ett område där de är i majoritet, saker som är fullt legala enligt landets lagstiftning. Även i Sverige förekommer etniska domstolar i moskeernas regi samt bland zigenarna, så kallad romani kris.
I England och likaså Sverige gäller alltid nationell lag.
Du kanske kan upplysa om vilket område i England du hänvisar till och väldigt gärna en länk eller så till någon nyhetsbyrå.
Eller kommer den här informationen också från oidentifierad källa?
Mitt inlägg var ett svar på Birgit S inlägg så det får du nog fråga henne om. Hon verkade inte ha något problem med att alkohol, porr lättkläddhet etc förbjuds i muslimskt dominerade områden och det var det jag svarade på.
Men snälla, läs på lite mer fakta innan du börjar fantisera.J jawen skrev:
Svenska kyrkan har också möjlighet till tex äktenskapsrådgivning.
I Sverige tas inte alla civilmål till rätten heller utan medlas via tex jurister.
Att jämföra en äktenskapsrådgivare i svenska kyrkan med en shariadomstol är kanske inte en klockren jämförelse.D Danne824 skrev:
Vad gäller muslimska enklaver är väl Birmingham ett gott exempel där pakistanska fundamentalister tagit över. Under lång tid mörklades och förnekades de sexuella övergrepp som personer från gruppen gjorde sig skyldig till mot vita engelska flickor, censurlagar gjorde vad de kunde för att hindra att sanningen kom allmänheten till del. Bland annat rapporteringsförbud från rättegångar.
Dett räcker att gå in till ett centrum i en millionprogramsförort så ser vem som helst som vill se, att det dräller av män på kaféer och parksoffor. Den enda plats där enstaka kvinnor syns till, är i mataffärer.BirgitS skrev:
Visst är jag kvinna, och jag gullar inte med andra än bebisar och småbarn.
Eftersom jag inte kan se det minsta tecken på att det kommer att ske i Sverige inom de närmsta 20 åren så behöver jag inte bry mig eftersom jag nog inte kommer att leva mer än så. Men inte är det standard i arabvärlden att kvinnor betraktas som boskap, barnen är alldeles för värdefulla för det.
Men du kan väl länka till alla dessa undersökningar som du hänvisar till i stället för att bara lite löst minnas en del.
En rekorderlig andel av sekulära med kristna förfäder har förstående för terrordåd mot arabvärlden. Så vad är skillnaden?
Shariaråd i England kan bara hantera frivilliga civilärenden och har noll makt att ändra eller ersätta brittisk lag.B Bitterhetsakademin skrev:
Groomingfallen i Birmingham var myndigheternas misslyckande att stoppa brott, inte att området styrdes av sharia eller stod utanför brittisk lag.B Bitterhetsakademin skrev:
Ja, det förekom mörkläggning och tjänstefel, men det var myndigheterna själva som brast, inte att ”pakistanska fundamentalister tog över” lagstiftningen.B Bitterhetsakademin skrev:
Här vet jag inte vad du försöker trolla om, i England tillika Sverige vid sexualmål ges det anonymitet till målsägaren.B Bitterhetsakademin skrev:
I England har man dessutom jury precis som i USA där juryn ska skyddas från yttre påverkan.
Hitta inte på så mycket eller läs in sånt som inte har hänt.
Fråga Tommy Robinson om han tycker att rättegångarna sköttes demokratiskt 😆.D Danne824 skrev:Shariaråd i England kan bara hantera frivilliga civilärenden och har noll makt att ändra eller ersätta brittisk lag.
Groomingfallen i Birmingham var myndigheternas misslyckande att stoppa brott, inte att området styrdes av sharia eller stod utanför brittisk lag.
Ja, det förekom mörkläggning och tjänstefel, men det var myndigheterna själva som brast, inte att ”pakistanska fundamentalister tog över” lagstiftningen.
Här vet jag inte vad du försöker trolla om, i England tillika Sverige vid sexualmål ges det anonymitet till målsägaren.
I England har man dessutom jury precis som i USA där juryn ska skyddas från yttre påverkan.
Hitta inte på så mycket eller läs in sånt som inte har hänt.