Hej.
Såg att här fanns yrkesmän med i forumet.
Är det någon som vet om man kan ställa om språket på powermax+ ?

Tacksam för svar

Det går inte att ställa om språket i Powermax centralerna.
Mjukvara och röstchip m.m. varierar för olika marknader och länder.

Intressant tråd...

Har någon beställt PowerMax Pro från England?
Vilken webshop har ni beställt ifrån?

Har PowerMax + stöd för X-10?

Beställde ett Powermax+ från www.tritonfiresystems.co.uk och installerade för ett par veckor sedan. Hur smidigt som helst. Dom har färdiga paket men det är bara att ringa och diskutera med personalen om man vill sätta ihop ett eget paket. (varning: dom har ganska kraftig dialekt ;). Grejerna kom samma vecka med DHL.

Beställde 6 deckare (quad modellen), GSM, two-way keypad, 2 brand, 2 dörr, utesiren med batterieliminator. Allt kostande under 10kkr. Liknande setup från svenska butiker hade gått lös på 15-20kkr.

Fick byta transformatorn till GSM enheten eftersom den inte hade eurokontakt. 9 volt AC/AC på kjell kostar 80 spänn.

Den har ett visst stöd för X10 (keyfob knapp kan utföra funktion, SMS:a hem och sätt på/stäng av enhet X). Vid larm kan man slå på enhet. Inget jag testat dock.

Konfigurerat och uppsatt på två kvällar.

Vad kostade frakten till Sverige för dig hek?

Kör du med mobilabb. eller kontantkort till GSM enheten?

Funderar också på att beställa ett Powermax+ från UK, men på Tritons sida ser jag inte att det ingår några dekaler som man kan sätta upp på hus & fönster. Finns inte heller att köpa till vad jag kan se.
Om det är på det viset så faller det bort...
Någon som har någon info om dekaler?

Frakt £24.99. (ca 300kr)

Köpte Telias kontantkort (refill) eftersom man inte behöver fylla på detta med jämna mellanrum. Alla andra jag tittade på behövde påfyllning typ varje kvartal för att inte inaktiveras.

Dekaler tror jag inte att dom har på triton. På mitt hus satt redan dekaler från tidigare ägares larm. Du kan ju alltid köpa till bevakningstjänst (från 79kr/mån) och få dekaler från dom?

Vet inte om det ens är värt det men skulle man kunna tänka sig att man köper grundenheten 3695:- från Svensk leverantör och köper alla tillbehör från England. De ska väl vara helt kompatibla?
Blir ju inte alls samma lönsamhet, så det kanske bara är dumt men var en tanke som slog mig. Man får ju med larmdekaler iof :)

hek: den larmskylten var schysst men hyffsat dyr..

Men normalt följer väl larmdekalerna med från installatör eller larmbolag man eventuellt ansluter till.. Du får väl inte dekalerna per automatik även om du köper larmet i Sverige och installerar själv?

Dekaler som det står "LARM - köpt från nizzes webshop" är nog inte lika verkningsfulla som typ "Ansluten till Securitas"...

Hej igen, har varit härifrån ett tag.
maxxar, det du säger är helt korrekt, själv installerar jag endast larm, köper aldrig in dem själv. Nackdelen som jag kan tänka mig, är att de antagligen inte säljs lösa centraler, utan att du måste köpa ett paket. Men visst, behöver du mycket tillbehör, köp dem från utlandet.

hek, absolut att kunden får "riktiga" dekaler vid installation från firma. När man använder Claes Ohlson dekaler lär det inte skrämma en ekorre. Men som någon annan här skrev, om din granne/kompis har firma kan de beställa fler, de största bolagen kan vara lite bråkiga dock.

Så nackdelen att köpa själv från nätet är väl att man knappast får lika trovärdiga dekaler, fast det kan ofta lösas.

Hej,

Någon som vet var man hittar batteri till centralenheten i ett Powermax system ?
Enheten har börjat klaga på lågt batteri och det som sitter i är ett:

-Ni-Mh batteri
-P/N GP160AAH6YMX
-7.2V 1600mAh
(se även bifogad bild)

Hittar inte detta batteri någonstans, någon som har koll ?

Tacksam för svar!

• 6202279_2.jpg
foxson skrev:
Någon som vet var man hittar batteri till centralenheten i ett Powermax system ?
De finns att köpa hos Trygga Hem (som säljer Powermax under annat namn).

Har funderingar på ett Powermax från http://www.tritonfiresystems.co.uk/ De har lite olika paket där det väl bara är att bestämma sig för vilken nivå man vill ligga på. Har 1.5 plans med källare, så 3 rörelsedeckare är ett krav, 4 st brytare för dörrarna in i huset blir det nog också. Nu till min fråga. Då jag har dragit ner mitt första uttag till källaren och inte vill borra genom mitt gjutna bjälklag för att dra telefon ledning till hallen, behöver jag då sätta larmet i källaren eller källardörren och sedan ha en extra trådlös knappsats vid huvudentrén för att larma av där eller vad hur gör man här? Man behöver så klart något form av avlarmning möjlighet vid respektive ingång antar jag..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.