111 407 läst ·
453 svar
111k läst
453 svar
Powermax Larm - England
Tänkte beställa ett Powermax + jag också. Ser inte riktigt att fördelarna med Pro skulle väga upp priset.
Dock har jag en fundering. I många fall är det nog dekalerna som avskräcker. Om man nu har ett larm så vill man ju att det skall synas. Är väl lite svårt att få tag på dekaler från Securitas eller Trygga Hem om man inte har deras tjänster antar jag.
Hur har ni gjort?
Dock har jag en fundering. I många fall är det nog dekalerna som avskräcker. Om man nu har ett larm så vill man ju att det skall synas. Är väl lite svårt att få tag på dekaler från Securitas eller Trygga Hem om man inte har deras tjänster antar jag.
Hur har ni gjort?
Produkter som diskuteras: "avskräcker"
Avskräckare Mus&Råtta MR50 Battery
Batteridriven musavskräckare
549 kr inkl moms
Läs mer
Har fått hem ett Powermax+ från England och kopplat in det mesta. Själva larmandet och sensorerna funkar bra men jag vet inte om jag fått till uppringningen. Har lagt in vilka nummer som skall ringas upp osv, men jag hittar inte nåt enkelt sätt att kontrollera om det fungerar som det ska. Det borde ju finnas nån testfunktion av själva telefonuppringningsdelen, men jag hittar ingen.
Jag har utlöst larmet, låtit sirenen ljuda i ca 5 sekunder (katterna blir galna...) och sedan stängt av, men då kommer inget samtal. Har uppgett att den skall ringa min mobiltelefon.
Jag har kopplat vidare telefonledningen ut från larmet och den vanliga telefonen, efter larmet, fungerar så telefonlinan ut borde ju vara tillgänglig för larmet.
Är det nån som har några tips om vad som kan vara fel, eller om det finns nåt annat sätt att kontrollera själva uppringningen?
Jag har utlöst larmet, låtit sirenen ljuda i ca 5 sekunder (katterna blir galna...) och sedan stängt av, men då kommer inget samtal. Har uppgett att den skall ringa min mobiltelefon.
Jag har kopplat vidare telefonledningen ut från larmet och den vanliga telefonen, efter larmet, fungerar så telefonlinan ut borde ju vara tillgänglig för larmet.
Är det nån som har några tips om vad som kan vara fel, eller om det finns nåt annat sätt att kontrollera själva uppringningen?
Ett tips är att du under "Test och installationsfasen" stänger av sirenen i menyn. Sen kan du laborera och leka inbrottstjuv utan att grannarna klagar.
Lär dig och "Chime" funktionen, som innebär att larmet berättar för dig vilka sektioner som löser live.
/Jörgen
Lär dig och "Chime" funktionen, som innebär att larmet berättar för dig vilka sektioner som löser live.
/Jörgen
Medlem
· Västra Götaland
· 33 inlägg
Jag har oxå beställt och fått ett powermax+ från england, har tittat på batteripacken som är på 9,6V och 2200 mAh, medan batterieleminatorn endast är på 9volt.
Det lär väl inte räcka för att hålla acken fulladdad?
Det lär väl inte räcka för att hålla acken fulladdad?
hej!
jag har fått min powermax+ från england nu och skulle behöva hjälp meed hur man kollar den till fasttelefonin. skulle vara tacksam om någon kunde beskriva den steg för steg och bifoga nån bild?
tacksam för svar!!
jag har fått min powermax+ från england nu och skulle behöva hjälp meed hur man kollar den till fasttelefonin. skulle vara tacksam om någon kunde beskriva den steg för steg och bifoga nån bild?
tacksam för svar!!
Medlem
· Västra Götaland
· 33 inlägg
"leverarar nätadaptern lik eller växelspänning?. En nio volts AC adapter kan räcka för att ladda ett 9.6 v batteripack?"
Jag tror bestämt att det är AC, ja kollar man i Visonics manualer så ska det inte vara något annat men elektronernas vägar slutar aldrig att förvåna mig
Jag tror bestämt att det är AC, ja kollar man i Visonics manualer så ska det inte vara något annat men elektronernas vägar slutar aldrig att förvåna mig