Någon som har köpt den nya larmet från Visonic, dvs Powermax pro?

köpt å köpt.. installerar sådana nästan varje dag, wazzaaa?

Hämtade upp larmet från posten igår från Securiy Warehouse, har inte testat ngt ännu men det såg klockrent ut och fick en svensk kontakt.

Har precis bestället ett med men från www.tritonfiresystems.co.uk. Stort utbud på visonic och bra priser och kunde även handla momsfritt eftersom jag uppgav mitt svenska moms nummer (skall ha larmet på jobbet mao).

Ska beställa PowerMax. Men tvekar i sista stund vilken modell jag ska ha. PowerMax + eller PowerMaxPro?

Jag kommer att köpa till GSM-modul. Ingår den i Pro? Vad kostar Pro?

Hittar inga paket på Pro och misstänker därför att den blir mycket dyrare med alla mina tillbehör.

Vilka fördelar har Pro?

En vilsen Jörgen som nästan var redo att beställa.

Powermax Pro har inte GSM-modul som standard.
Modulen heter GSM-200 och är en add on.

Välj Pro om du i framtiden vill:

använda GSM, modulen monteras i centralen.
använda Powerlink, modulen placeras i centralen och låter dig fjärrstyra larmet via internet möjlighet att ansluta kamera. Observera att Powermax+ inte kan hantera både GSM (GSM-100) och powerlink samtidigt vilket Powermax Pro kan.
Om du använder en GSM av universal modell som ansluts direkt till teleanslutning i larmet kan du använda Powerlink i +.
Det kommer några nya tillbehör som bara är kompatibla med Pro, tex,
en trådlös inomhus siren MCS-720.

Prestanda mässigt tycket jag att det inte skiljer nämnvärt i övrigt.
Så kör kör du på Powermax+ om du inte skall köra med GSM.

Är i startgroparna att beställa Powermax Pro, men har en liten fundering allmänt: Kan man koppla någon belysning till larmet? Och då inte någon galen stroblampa med sirén, utan en vanlig lampa, typ vägglampa motsv?

Powermax är kompatibelt med X10 systemet så du ska kunna ex aktivera en lampa när du larmar på eller släcka ner när du larmar av.
Finns en massa trådar om X10 i forumet.

Till er som beställt PowerMax från England- går det att få centralenheten med svensk text och tal? Något annat att tänka på eller akta sig för då man beställer från England som inte tagits upp i denna tråd. Läste någon haft problem med telefonen då man kopplat in larmet? Jag har vanlig fast telefon från Telia*

Redigerat:
Bara engelska tyvärr, vanlig telefon ska inte vara några problem alls, har läst om problem när man kör via VOIP (internettelefoni).

Larmet går att koppla till dator, därav går språket att ändra till svenska för den kunniga. Larmet kopplat till IP-telefoni fungerar drygt 65% av gångerna då vi installerar dem, och även om det skulle fungera är det verkligen inte att rekommendera. Med vanlig telefoni är inga som helst problem, se dock till att seriekoppla larmet.
MVH // Jocke

FreGro
Visst, du har en programmerbar 12V utgång i larmet, du kan programmera den som puls, konstant etc etc. Betydligt enklare än att blanda in X-10.

Förlåt, senaste inlägget var till Vorbis.
FreGro din telefoni fungerar utmärkt med larmet. Byt dock inte till Telias "allt i allo" abonnemang, med IP-telefoni, bredbandstelefoni.

Hammare_GBG skrev:
Med vanlig telefoni är inga som helst problem, se dock till att seriekoppla larmet.
MVH // Jocke
Seriekoppla? Nu är jag inte med?

Tack för hjälpen annars! Kan informera om att nu är larmet beställt. Blev dock lite dyrare än jag tänkt mig. Kostar att ligga tryggt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.