111 466 läst ·
453 svar
111k läst
453 svar
Powermax Larm - England
Hammare_GBG du nämner "Exclusive" är det samma som kallas "Complete" på t.ex Visonics site ?
Jag funderar på att skaffa det, en svensk firma har bra pris på det + tillbehör nu, då jag ska bara köra GSM som då monteras internt i den. Känner du, el. nå'n annan till det, och kan jämföra med powmax+ el. pro.
Hörde rykte at powermax+ ska utgå snart och ersättas av ...?
Nån annan kanske vet mer att tilläga ?
Jag funderar på att skaffa det, en svensk firma har bra pris på det + tillbehör nu, då jag ska bara köra GSM som då monteras internt i den. Känner du, el. nå'n annan till det, och kan jämföra med powmax+ el. pro.
Hörde rykte at powermax+ ska utgå snart och ersättas av ...?
Nån annan kanske vet mer att tilläga ?
Medlem
· Västra Götaland
· 33 inlägg
Blauvinge
Den silvriga är pro / exclusive, alltså inte den nyaste. Den nyaste set ut såhär http://cherrysecuritysystems.tech.officelive.com/images/powermax complete.jpg
Den nyare varianten billigare.
3pac, det kan vara mängder av fel.
GSM installerad, och satt som "endast GSM"? (ifall du inte använder fast lina också)
Bra RSSI etc hade du, tror jag du skrev.
På meny 5.20 (har jag för mig) ska det stå "larm + övrigt" eller liknande.
Om detta stämmer, och du kopplar allt rätt, kan jag nästan garantera att det beror på SIM-kortet. Antar att du lagt in telefonnummer också.
Vilket SIM-kort har du? Kör Tele2 eller Telia, de funkar kanon.
Pin-kod får ej vara aktiverat och pengar måste finnas.
Den silvriga är pro / exclusive, alltså inte den nyaste. Den nyaste set ut såhär http://cherrysecuritysystems.tech.officelive.com/images/powermax complete.jpg
Den nyare varianten billigare.
3pac, det kan vara mängder av fel.
GSM installerad, och satt som "endast GSM"? (ifall du inte använder fast lina också)
Bra RSSI etc hade du, tror jag du skrev.
På meny 5.20 (har jag för mig) ska det stå "larm + övrigt" eller liknande.
Om detta stämmer, och du kopplar allt rätt, kan jag nästan garantera att det beror på SIM-kortet. Antar att du lagt in telefonnummer också.
Vilket SIM-kort har du? Kör Tele2 eller Telia, de funkar kanon.
Pin-kod får ej vara aktiverat och pengar måste finnas.
Har satt dem som Interior . Skall ha en i källaren, en på ovanvåning och 2 på bottenvåning. Såg en granne som hade ett Tryggahem larm, dvs samma som mitt Powemax +, hans PIR i hallen satt någon meter in på väggen, dvs det gav väl möjlighet att stå i hallen trots att det är larmat. Är det vanligt man gör så? För mig känns det konstigt, jag skall ha magnetkontakt i ytterdörren och PIR ovanför dörrenDoctah skrev:
beror på, sitter hans centralenhet i hallen så vill man ju gärna ha den direktlarmad även om tjyven kommer från entredörren, annars kan man lika gärna rikta den så den tar som bäst o lägga den som följande på entredörren, dvs direktlarmande om nån smäller sidoljuset på dörren o går in men väntar 30sek till exempel om man öppnar mk på dörren
Jo jag såg detta hos en kund. För att förhindra att boven drar ur kontakten hade dom skruvat fast mellanproppen i jacket.
Securitas räknar tydligen med att tjuvarna inte har avbitartång för att klippa av kabeln - eller hammare/kofot för att krossa centralenheten...
Securitas räknar tydligen med att tjuvarna inte har avbitartång för att klippa av kabeln - eller hammare/kofot för att krossa centralenheten...
Vill bara varna lite för dom, beställde mitt larm därifrån.
Urusel service när man får problem med leveransen.
Till en början kom ingenting trots att status på hemsidan visade som skickat.
Svara ej på mail, efter att jag tillslut fick tag på dom per telefon så visade det sig att prylarna inte fanns på lager trots att hemsidan visade det.
Sen när en delleverans skickade så var DHL bara förbi och ställde ett paket utanför dörren, mycket tveksamt beteende av DHL jag kunde ha varit bortrest ellerr någon kunde bara ha plockat prylarna.
Andra delleveransen kom aldrig, jag provade att skicka mail fick jag inget svar.
Fick ringa många många gånger innan någon svarade, och när jag bad om hjälp med att spåra försändelsen var dom mycket ohjälpsamma, fick till slut ett tracking nummer för Tuffnells som dom använde sig av, fick ringa dom i England och efter mycket om och men få ett nytt trackingnummer som DHL hade.
Visade sig att DHL hade försökt att lämna grejorna men det var ingen hemma så då togs det tillbaka till Rosersberg terminalen och där blev det bara liggande.
DHL verkar ha telefon skräck.
Kanske är detta ett undantagsfall men jag kommer inte att handla något mer från TritonDirect.
Urusel service när man får problem med leveransen.
Till en början kom ingenting trots att status på hemsidan visade som skickat.
Svara ej på mail, efter att jag tillslut fick tag på dom per telefon så visade det sig att prylarna inte fanns på lager trots att hemsidan visade det.
Sen när en delleverans skickade så var DHL bara förbi och ställde ett paket utanför dörren, mycket tveksamt beteende av DHL jag kunde ha varit bortrest ellerr någon kunde bara ha plockat prylarna.
Andra delleveransen kom aldrig, jag provade att skicka mail fick jag inget svar.
Fick ringa många många gånger innan någon svarade, och när jag bad om hjälp med att spåra försändelsen var dom mycket ohjälpsamma, fick till slut ett tracking nummer för Tuffnells som dom använde sig av, fick ringa dom i England och efter mycket om och men få ett nytt trackingnummer som DHL hade.
Visade sig att DHL hade försökt att lämna grejorna men det var ingen hemma så då togs det tillbaka till Rosersberg terminalen och där blev det bara liggande.
DHL verkar ha telefon skräck.
Kanske är detta ett undantagsfall men jag kommer inte att handla något mer från TritonDirect.
Tråkigt att höra att fler har problem.
Jag fick tillslut mina grejor men det var ganska kämpigt att få hjälp.
Det jag lärde mig var att det som står på deras hemsidan om när prylar blivit skickade osv stämmer inte.
Prova att ringa Penny på Triton.
Hon är account manager.
TEL : 01752 222432
MOB : 07773 036099
Jag fick tillslut mina grejor men det var ganska kämpigt att få hjälp.
Det jag lärde mig var att det som står på deras hemsidan om när prylar blivit skickade osv stämmer inte.
Prova att ringa Penny på Triton.
Hon är account manager.
TEL : 01752 222432
MOB : 07773 036099
Hej! Jag ringde mobilnummret och fick tag på "the landlord" han hade hittat mobilen. Tritonfire har gått i konkurs... jag har betalat med Mastercard så jag är nog skyddad pratade med banken och jag får fylla i en reklamation. Jaja ibland har man lite otur tack för för hjälpen med numrena. Det känns lite bättre nu efter jag pratat med banken...
Kan bara säga att det fungerat klockrent de gånger jag beställt. Snabb och bra service.
Det står fortfarande inget på hemsidan om någon konkurs, men om så är fallet lär det väl visa sig snart.
//Janne
Det står fortfarande inget på hemsidan om någon konkurs, men om så är fallet lär det väl visa sig snart.
//Janne