18 409 läst ·
84 svar
18k läst
84 svar
Platta till garage - Hur ska den se ut?
Alltså, takavvattning tänkte jag dra till små stenkistor en bit från huset när det kommer så långt som att det är dags att skruva upp dylika ting, dräneringen ska grävas till rätt ställe typ i höst, när infarten ska göras i ordning (för vi måste ändå gräva upp halva infarten för att komma till kopplingspunkten kommunen så snällt har grävt ner, och dessutom ligger den långt ner som fan, närmare 2,5 meter under marken vill jag minnas.
Fast jag har ingen svets..
Jaja, nu sitter den där iaf. Hängde den på ett par gamla stöttor från en ikea trappgrind, som jag satte en bricka på varje på. spetsade till dom på smärgeln och stack ner dom i frigoliten och justerade muttern tills den stod på rätt höjd. Tänkte dra en (läs: sju) remsa silvertejp över kanten för att fixera den vid brädan jag har satt för att täcka hålet jag har sågat ut. Funkar det tror ni?
7,5 cm ner har jag skurit bort, men å andra sidan hamnar det ju typ 15-20 cm utanför porten, så det har lång väg att vandra innan det kommer in nån kyla.. Sen är det ett knappt uppvärmt garage det ska bli, och inte världens mest energieffektiva villa, så det gör nog inte så mycket heller...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden