Jag upptäckte att träden var fällda och sa OK till det i samband med avtalskrivningen. Det är högarna som är mitt fokus. Titeln har redigerats av en moderator efter att jag skapade den.
Det har troligtvis fällts träd på omgivande tomter också. Har långt till tomten så har inte haft möjlighet att åka tillbaka och dubbelkolla.
Trädfällningen pågick tidigare samma dag som jag åkte förbi. Ca 2 dagar innan avtalsskrivningen. Vid avtalskrivningen bad jag honom sluta med avverkningen (oklart varför den tog sådan tid). Han ringde då ett samtal till personen han anlitat och avbröt jobbet. Två av ca 12 träd blev kvar. Högst sannorlikt har högarna samlats ihop efteråt jag var där. Dock menar säljaren nu att de samlades ihop innan avtalsskrivningen. (fick ingen info om högarna).
Jag har nu via mäklaren blivit erbjuden 5.000SEK avdrag på totalbeloppet. Säljaren vägrar rensa upp efter sig. Jag har svarat att det kommer kosta mig 8.000SEK att hyra flismaskin för två helger. Jag måste också skaffa mig en motorsåg. Därför har jag svarat att jag kräver 10.000SEK. Då kommer jag jobba gratis två helger. Detta bara för att komma vidare med markuppmätning och geoundersökning.. Får se vad han svarar. På måndag ska hela köpeskillingen vara överförd.
Hur gick det tillslut? Någon uppdatering?
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.