A Andy78 skrev:
Om du framför problemet så kanskes det kommer komma upp riktiga skyltar och även en automat att betala i och då brukar det även vara parkeringsbevakning.
Men då tror jag inte kostnaden att parkera landar på 20/kr om dagen.

Vad är alternativet om du inte parkerar där?
Alternativet blir att parkera på än ännu dyrare parkering.

P Parkeringsvakten skrev:
Alternativet hade ju kunnat va att du skulle varit nöjd att ha hittat en billigare parkering än på jobbet, nu finns det nog en överhängande risk att den möjligheten blir dyrare eller tas bort helt.

Du har inte funderat på att cykla till jobbet?
Eller är cykelparkeringen också "dyr"?

Staffans2000
Ah!
Nu börjar ni bli bra larviga! Vem tusan vill betala mer än nödvändigt? Inte jag iallafall. Men när det gäller att öppna andras pungar, då strömmar volentärerna till.
Dags för skärpning och åter till ämnet!

• Gilla
AndersOhrt och 4 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Du har inte funderat på att cykla till jobbet?
Eller är cykelparkeringen också "dyr"?
Min fråga är inte om det är för dyrt utan om man verkligen behöver betala på en parkering som inte är korrekt skyltad. Är väl medveten om att man bör stödja det lokala föreningslivet med detta är en förening i en annan del av staden där jag bor och som håller på med en idrott som jag inte är intresserad av att stödja.

Vill alltså inte betala om jag verkligen inte behöver.

Vill alltså inte fuska utan göra rätt för mig.
Vill du göra rätt för dig är det som sagt enkelt, då betalar du. Det du i mina ögon verkar vilja är att hitta ett kryphål. Om det är att fuska eller inte kan man ha olika åsikter om, men eftersom att vi är på ett juridikforum skulle jag säga att det inte är fusk att utnyttja kryphål.

Däremot är det nog färre som är intresserade av att hjälpa dig mot en ideell förening som fortfarande om du betalar kommer tillhandahålla områdets billigaste parkering än i många andra tänkta scenarier.

• Gilla
A-Man_08 och 5 till
  • Laddar…
Jupp eller 75000 efter 10 år om man istället för att betala parkeringsavgift köper en billig indexfond.
Varför inte lägga pengarna på att köpa en parkeringsplats? Eller gör som jag, bo på landet så behöver man inte betala för parkering.

@lundsbo nu gäller det inte en P-plats nära hemmet utan nära jobbet.
TS bor kanske redan på landet, han verkar iaf inte bo nära jobbet där det är on om P-platser.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.