12 269 läst ·
97 svar
12k läst
97 svar
Parkeringsavgift hos idrottsförening
Tack!T tergo skrev:
Nu är parkeringen inne på en fastighet men kunde inte hitta gatan utanför heller, en gata där det är 2 timmars parkering.
Men det kan ju bero på att sökfunktionen på siten är 1996.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Möjligt, men många hade nog sovit trygga i förvissningen om att revolutionen lär dröja om kommunistiska partiet håller på med något så kälkborgerligt som att driva parkeringsverksamhet.P Parkeringsvakten skrev:
Hej! Dax fören uppdatering. Nu har föreningen satt upp riktiga p-skyltar. Men det känns som skyltningen inte är korrekt.
P- skyllt med en minde skylt under som har texten SMS-parkering. Inget nummer att skicka SMS till och inget nummer till bolaget som sköter parkeringen.
Finns även en skylt från Parkster men skälva parkeringskoden är inte aktiv så den gåt inte att använda.
Måste säga att jag verkligen vill göra rätt för mig men det betyder inte att jag vill bli behandlad som en dörrmatta som bekostar andras fritidsaktiviteter.
P- skyllt med en minde skylt under som har texten SMS-parkering. Inget nummer att skicka SMS till och inget nummer till bolaget som sköter parkeringen.
Finns även en skylt från Parkster men skälva parkeringskoden är inte aktiv så den gåt inte att använda.
Måste säga att jag verkligen vill göra rätt för mig men det betyder inte att jag vill bli behandlad som en dörrmatta som bekostar andras fritidsaktiviteter.
Nu är det riktiga skyltar som har kommit upp men det känns inte som det är kompletta.MathiasS skrev:
Har du koll på hur en giltig skylt ska se ut?
Har för mig att det ska finnas namn och nummer till bolaget som som sköter parkering och det saknas idag.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Går det att betala och vill du numera betala? I så fall är väl problemet löst då det inte är ditt ansvar att även andra betalar.
Nej jag vill verkligen inte betala men jag vill göra rätt för mig.Nötegårdsgubben skrev:
Nej det går inte att betala efter som det inte står varken taxa eller nummer på p-skyltarna som har underskylt med testen "SMS-parkering"
Det går inte heller att använda appen Parkster eftersom zon koden som står på deras skylt inte är giltig.
Lagrummet hittar du här:P Parkeringsvakten skrev:
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...18-om-kontrollavgift-vid-olovlig_sfs-1984-318
§3 beskriver att parkeringsvillkoren ska framgå, dvs avgifter samt när det kostar pengar. Någonstans, som jag inte hittar just nu finns det också en regel som säger att skyltningen ska vara av vägmärkesstandard.
Här har du en mer lättkonsumerad beskrivning av samma sak:
https://www.skyltcentralen.se/blogs/kunskapsbanken/vad-kravs-for-att-fa-utfarda-kontrollavgift
Tack! Det var detta jag letade efter. Jag väntar med att betala tills skyltningen ät korrektMathiasS skrev:
Lagrummet hittar du här:
[länk]
§3 beskriver att parkeringsvillkoren ska framgå, dvs avgifter samt när det kostar pengar. Någonstans, som jag inte hittar just nu finns det också en regel som säger att skyltningen ska vara av vägmärkesstandard.
Här har du en mer lättkonsumerad beskrivning av samma sak:
[länk]
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
20 kr/dag = ca 2 kr/timme.
Känns det inte pinsamt att bråka om sådana småpengar?
Med en ideell förening, som drivs av oavlönade amatörer/entusiaster!
Känns det inte pinsamt att bråka om sådana småpengar?
Med en ideell förening, som drivs av oavlönade amatörer/entusiaster!
