K knipo skrev:
Nej, förvisso sant.
Men det räcker väl för TS?;)
Det gör det ju egentligen, men jag vill göra rätt för mig så att jag kan sova gott :cool:.
 
T tergo skrev:
det skall stå i de lokala trafikföreskrifter annars gäller det inte

ev kan ts hitta det här
[länk]
Tack!
Nu är parkeringen inne på en fastighet men kunde inte hitta gatan utanför heller, en gata där det är 2 timmars parkering.
Men det kan ju bero på att sökfunktionen på siten är 1996.
 
P Parkeringsvakten skrev:
sökfunktionen på siten är 1996.
???
 
P Parkeringsvakten skrev:
Misstänker att jag ex fått lite andra svar om det var Kommunistiska partiet som satt upp egna p-skyltar. Nu är det en idrottsförening som jag inte vill stödja.
Möjligt, men många hade nog sovit trygga i förvissningen om att revolutionen lär dröja om kommunistiska partiet håller på med något så kälkborgerligt som att driva parkeringsverksamhet.
 
  • Gilla
  • Haha
Uffe A och 5 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Nej är det egen gjorda skyltar med något Swish nummer så skulle jag aldrig betala.
 
Hej! Dax fören uppdatering. Nu har föreningen satt upp riktiga p-skyltar. Men det känns som skyltningen inte är korrekt.

P- skyllt med en minde skylt under som har texten SMS-parkering. Inget nummer att skicka SMS till och inget nummer till bolaget som sköter parkeringen.

Finns även en skylt från Parkster men skälva parkeringskoden är inte aktiv så den gåt inte att använda.

Måste säga att jag verkligen vill göra rätt för mig men det betyder inte att jag vill bli behandlad som en dörrmatta som bekostar andras fritidsaktiviteter.
 
Då är det nog något på gång....
 
Alla parkeringsvillor ska framgå av skyltningen och som sagt tidigare ska skyltningen vara utförd på rätt typ av skyltar.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Alla parkeringsvillor ska framgå av skyltningen och som sagt tidigare ska skyltningen vara utförd på rätt typ av skyltar.
Nu är det riktiga skyltar som har kommit upp men det känns inte som det är kompletta.
Har du koll på hur en giltig skylt ska se ut?
Har för mig att det ska finnas namn och nummer till bolaget som som sköter parkering och det saknas idag.
 
Går det att betala och vill du numera betala? I så fall är väl problemet löst då det inte är ditt ansvar att även andra betalar.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Går det att betala och vill du numera betala? I så fall är väl problemet löst då det inte är ditt ansvar att även andra betalar.
Nej jag vill verkligen inte betala men jag vill göra rätt för mig.
Nej det går inte att betala efter som det inte står varken taxa eller nummer på p-skyltarna som har underskylt med testen "SMS-parkering"
Det går inte heller att använda appen Parkster eftersom zon koden som står på deras skylt inte är giltig.
 
P Parkeringsvakten skrev:
Nu är det riktiga skyltar som har kommit upp men det känns inte som det är kompletta.
Har du koll på hur en giltig skylt ska se ut?
Har för mig att det ska finnas namn och nummer till bolaget som som sköter parkering och det saknas idag.
Lagrummet hittar du här:

https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...18-om-kontrollavgift-vid-olovlig_sfs-1984-318

§3 beskriver att parkeringsvillkoren ska framgå, dvs avgifter samt när det kostar pengar. Någonstans, som jag inte hittar just nu finns det också en regel som säger att skyltningen ska vara av vägmärkesstandard.

Här har du en mer lättkonsumerad beskrivning av samma sak:

https://www.skyltcentralen.se/blogs/kunskapsbanken/vad-kravs-for-att-fa-utfarda-kontrollavgift
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Dom jobbar säkert på det. Vänta ett tag till så ska du se att det kommer upp kompletterande skyltar och zonen dyker upp i appen.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Lagrummet hittar du här:

[länk]

§3 beskriver att parkeringsvillkoren ska framgå, dvs avgifter samt när det kostar pengar. Någonstans, som jag inte hittar just nu finns det också en regel som säger att skyltningen ska vara av vägmärkesstandard.

Här har du en mer lättkonsumerad beskrivning av samma sak:

[länk]
Tack! Det var detta jag letade efter. Jag väntar med att betala tills skyltningen ät korrekt
 
20 kr/dag = ca 2 kr/timme.
Känns det inte pinsamt att bråka om sådana småpengar?
Med en ideell förening, som drivs av oavlönade amatörer/entusiaster!
 
  • Gilla
mejeriet och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.