Ingen tar ansvar

I ett allt mer konkurrensutsatt värld verkar det på ytan ett slagsmål om kunderna med en massa utskick i olika kanaler om vad vi tycker om servicen. Den verkliga servicen, att få sin produkt eller tjänst, i rätt tid och rätt kvalitet verkar Polarpumpen helt glömt bort.

Beställt varmvattenberedare söndag med löfte om leverans 2-5 vardagar.

Bokat VVS för installation måndag, 6 arbetsdagen för gäster till påsk.

Får meddelande från DHL 3 arbetsdagen om leverans sen eftermiddag 8 arbetsdagen

Använder kontaktformuläret för leverans, inget händer

Ringer Polarpumpen 3 arbetsdagen och pratar med person A och hon lovar återkomma under dagen. Berättar att jag bokat VVS på 6 arbetsdagen, dvs efter utlovad leverans

4 arbetsdagen får nytt leveransnummer men samma leveransdag, 8 dagen

Arbetsdag 5 ringer igen och pratar mex person B och samma beteende som person A, lovar återkomma snarast men sedan är det tyst

Nu står jag och får betala VVS för tid utan att få något gjort samt att mina gäster står utan vatten i huset de skall bo i.

Så tydligt att när man väl beställt något finns ingen heder i att uppfylla sin del av avtalet, samt för det så kallade Kundservice att verkligen vara en kundservice.

Vad göra?

• Gilla
  • Ledsen
Ulf Peter och 10 till
  • Laddar…
U Uttese skrev:
Nu står jag och får betala VVS för tid utan att få något gjort
Inte möjligt att av-/omboka VVS eftersom leveransdatum meddelat dag 3?

• Gilla
Fehe500 och 12 till
  • Laddar…
Du skulle ha läst på Trustpilot innan du beställde prylen så hade du vetat att deras kundtjänst är obefintlig.

• Gilla
Ulf Peter och 31 till
  • Laddar…
Misstaget du har gjort här är att du köper från polarpumpen, som ingår i samma grupp av oseriösa webshops som bygghemma.

Det du har råkat ut för är helt i enlighet med deras normala beteende.

Om du väljer att annulera ordern så räkna med att du får gnälla på dem rätt länge innan du får tillbaka några pengar.

Det här är alltså en grupp av skojare som är extremt oseriösa.

• Gilla
Ulf Peter och 36 till
  • Laddar…
Precis. Obefintlig kundservice är en affärside för alla varumärken i BHG-gruppen. Undvik allihop.

• Gilla
Ulf Peter och 21 till
  • Laddar…
Som sagt min erfarenhet av bygghemma är att jag fick typ 10 olika leveransbesked, från början 2 - 5 dagar, sedan 2 v, någon dag senare "i övermorgon", nästa vecka "nu ligger den på bil på väg ut till dig", det blir om två veckor, imorgon förmiddag osv. Annulerade ordern, "när får jag tillbaka pengarna? Varför vill du ha tillbaka pengar?". När jag sedan efter åtskillkiga samtal under några veckor författade en påolisanmälan ,så kom pengarna in på bankkontot precis när jag skulle klicka på "skicka" till polisen.

Den företagsgruppen är totalt oseriös. Om man talar snällt om dem.

• Gilla
  • Wow
Ulf Peter och 22 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Precis. Obefintlig kundservice är en affärside för alla varumärken i BHG-gruppen. Undvik allihop.
Sjukt många affärer som säljer saker till exakt samma pris blir när ska leta efter något, bara olika front till deras gemensamma backend säkerligen.

Blev dock förvånad att se Svenssons i Lammhult på den listan, de brukade ju vara en lite bättre butik

• Gilla
Zakariasf och 9 till
  • Laddar…
finns det inte flera trådar om varningar av polarpumpen här på byggahus i flera år nu

• Gilla
  • Haha
H-Thomasson och 6 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Inte möjligt att av-/omboka VVS eftersom leveransdatum meddelat dag 3?
De skulle återkomma med att lösa det, vilket naturligtvis inte hände

• Gilla
Er Ar och 1 till
  • Laddar…
U Uttese skrev:
De skulle återkomma med att lösa det, vilket naturligtvis inte hände
Var det Polarpumpen som bokade VVS?

K Kane skrev:
Var det Polarpumpen som bokade VVS?
Nej jag har min lokala VVS

Tänk om du hade köpt denna beredaren på din lokala vvs butik då hade du förmodligen fått betala lite mer men du har sluppit vara för×× nnad å dina gäster haft vatten. Å grädde på moset, du stöder det lokala näringslivet

• Gilla
  • Älska
guac och 47 till
  • Laddar…
Även vid en beställning från en seriös leverantör så måste jag säga att det var optimistiskt att tro på leverans inom 5 dagar på en värmepump.

När både BHG Group och DHL är inblandade så är 2-5 veckor mer sannolikt.

• Gilla
Kjol och 9 till
  • Laddar…
Jag handlar VVS grejor från Rinkaby - alltid utan problem.

• Gilla
Mazdarune och 11 till
  • Laddar…
Det är ett fint och seriöst bolag, som agerar front för ~400? leverantörer av olika materiel. Det är leverantörerna som aviserar leveranstiderna, och leverantörerna som skickar direkt till kund. Bygghemma har inget eget lager.

Många leverantörer fungerar perfekt, med korrekta leveranstider, korrekt leverans osv.

Det är också detta koncept som gör att de kan hålla så låga priser. Förstår att kunder blir frustrerade när saker inte kommer i tid, men det får man se som en nackdel mot att få ett bra pris.

Det där med att få många leveransmail är för att leverantörerna kontinuerligt uppdaterar sina leveranstider för ordrar till BGH, och sedan kommuniceras dessa till kund.

• Haha
  • Gilla
H-Thomasson och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.