Nära mitt jobb är det ont om parkeringsplatser och en närliggande idrottsförening har en parkering som går att använda.
De har satt upp egna lappar med Swich nummer som ska användas när man parkerar.
Jag har ingen lust att stödja förening med detta utan stödjer de föreningar som min familj är aktiva i istället.
Är det ok att "hoppa över" betalningen.
Misstänker att parkeringen ligger på kommunal mark och sen är ju inte skyltningen korrekt heller.
De har satt upp egna lappar med Swich nummer som ska användas när man parkerar.
Jag har ingen lust att stödja förening med detta utan stödjer de föreningar som min familj är aktiva i istället.
Är det ok att "hoppa över" betalningen.
Misstänker att parkeringen ligger på kommunal mark och sen är ju inte skyltningen korrekt heller.
Va fanken, det är väl bara välja. Parkera där och betala dom, eller låt bli och parkera någon annanstans.
Tycker det verkar taskigt att ställa sig där och inte betala om dom nu är lite driftiga och vill dra in stålar till sin förening och har p platser som kanske är lediga ofta. Sen om vad dom har rätt till det osv får väl någon annan moralpolis avgöra. Dom löser väl uppenbarligen ett problem för dig, och respekt för att dom verkar driftiga. Kan väl inte vara fel att stödja en förening.
Tycker det verkar taskigt att ställa sig där och inte betala om dom nu är lite driftiga och vill dra in stålar till sin förening och har p platser som kanske är lediga ofta. Sen om vad dom har rätt till det osv får väl någon annan moralpolis avgöra. Dom löser väl uppenbarligen ett problem för dig, och respekt för att dom verkar driftiga. Kan väl inte vara fel att stödja en förening.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Misstänker att du inte kommer få speciellt mycket stöd i din frågeställning här. Med undantag för någon med avvikande åsikt.
Men vad är problemet? Hade du betalat om det var en kommunal parkering, eller ett privat parkeringsbolag?
Men vad är problemet? Hade du betalat om det var en kommunal parkering, eller ett privat parkeringsbolag?
Jag stödjer ju mycket hellre en idrottsförening som inte mitt barn är med i än tex Q-park eller till o med kommunen, även om det skulle vara felskyltat. (Den striden kanske jag skulle ta om jag fick böter iofs.)
Men det är ju moralen din som sätter ribban.
Juridiskt sett kanske du kan slippa, men varför?
Om det inte passar med att betala till just dem då får du väl välja en annan plats. Kanske några km därifrån.
Men det är ju moralen din som sätter ribban.
Juridiskt sett kanske du kan slippa, men varför?
Om det inte passar med att betala till just dem då får du väl välja en annan plats. Kanske några km därifrån.
Tidigare var det inga anslag om p-avgift. Avgiften är 20kr/dag. Har väl inga större problem med att betala men det stör mig att de får hyra en fastighet av kommunen och sen börja införa p-avgift.
Då parkerar jag på den riktiga parkeringen bredvid, där kostar det 30kr/dag och föreningen vill ha 20kr/dagA Andy78 skrev:
Strunta i att betala och se vad som händer eller se det som att du sparar en tia om dagen jämfört med den andra parkeringen.
Får du en bot (om du väljer det första alternativet ovan) får du väl bestrida den så långt du orkar.
Får du en bot (om du väljer det första alternativet ovan) får du väl bestrida den så långt du orkar.
De betalar hyra, hur mycket är ointressant. Så med vilken rätt anser du dig kunna ställa dig gratis på mark som annan betalar för?
I det att de hyr ingår ett visst ansvar, att exempelvis, tillsammans med kommunen, se till att den förhyrda marken inte annekteras av sådana som inte har där att göra.
I det att de hyr ingår ett visst ansvar, att exempelvis, tillsammans med kommunen, se till att den förhyrda marken inte annekteras av sådana som inte har där att göra.
