KnockOnWood KnockOnWood skrev:
20 kr/dag = ca 2 kr/timme.
Känns det inte pinsamt att bråka om sådana småpengar?
Med en ideell förening, som drivs av oavlönade amatörer/entusiaster!
Vilket ger ungefär 5000kr på ett år.
Hade jag kunnat slippa det hade jag gärna gjort det.
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Vilket ger ungefär 5000kr på ett år.
Hade jag kunnat slippa det hade jag gärna gjort det.
Gör dig av med bilen så sparar du mer än 5000kr.
 
Nu är det ju inte jag som har detta parkeringsproblem.
O att det är billigt att inte äga någon bil är ju ganska självklart men helt meningslöst inlägg i denna diskussionen.
Men för att bemöta det så hade det aldrig funkat att inte ha någon bil för väldigt många.
O väldigt många skulle lätt klara sig utan att ha någon bil o sparar mycket pengar, men vägrar o kör själv/ensam i bilen till jobbet.
 
K knipo skrev:
Vilket ger ungefär 5000kr på ett år.
Hade jag kunnat slippa det hade jag gärna gjort det.
Jupp eller 75000 efter 10 år om man istället för att betala parkeringsavgift köper en billig indexfond.
 
P Parkeringsvakten skrev:
Jupp eller 75000 efter 10 år om man istället för att betala parkeringsavgift köper en billig indexfond.
Vad menar du?
Att 5000kr (x10 gissar jag) växer till 75000kr på tio år? Alltså 25kkr i vinst?
(Nej, jag kan inget om pengaplacering.)
 
K knipo skrev:
Vad menar du?
Att 5000kr (x10 gissar jag) växer till 75000kr på tio år? Alltså 25kkr i vinst?
(Nej, jag kan inget om pengaplacering.)
Gjorde en ränta på ränta beräkning på ett sparande av 416kr/månad i en fond som har en avkastning på 8% i 10år.
Men detta är OT.
Jag vill bara kunna fortsätta parkera gratis :)
 
P Parkeringsvakten skrev:
Jag vill bara kunna fortsätta parkera gratis :)
O det är den största vinsten.;)
 
Och också något som sen länge konstaterats inte är en rättighet. Det går säkert att fördröja om föreningen skyltar fel, men det är hur som helst ett förlorande fördröjningskrig.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Nästan så att man önskar att klubben slår till med en ökning av parkerings avgiften för att täcka kostnaderna för sms tjänsten så det blir dyrare för parkeringsvakten att parkera varje dag.
 
  • Gilla
mejeriet och 1 till
  • Laddar…
Hur kommer det sig att du inte kan parkera någon annanstans?
 
De kan han men där kostar det pengar.
 
T topmount skrev:
De kan han men där kostar det pengar.
Så vad är problemet?
 
Seriebild med två rutor där en arg tecknad anka sitter i en fåtölj och uttrycker missnöje med julen och människor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A Andy78 skrev:
Så vad är problemet?
Problemet är att jag inte vill betala om jag inte måste. Vill alltså inte fuska utan göra rätt för mig. Det betyder inte att jag vill bekosta andras fritidsaktiviteter om jag inte behöver.
 
P Parkeringsvakten skrev:
Problemet är att jag inte vill betala om jag inte måste. Vill alltså inte fuska utan göra rätt för mig. Det betyder inte att jag vill bekosta andras fritidsaktiviteter om jag inte behöver.
Om du framför problemet så kanskes det kommer komma upp riktiga skyltar och även en automat att betala i och då brukar det även vara parkeringsbevakning.
Men då tror jag inte kostnaden att parkera landar på 20/kr om dagen.

Vad är alternativet om du inte parkerar där?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.