68 255 läst ·
865 svar
68k läst
865 svar
P-bot från Hojab som kör fulspel, vad göra?
Det var några veckor sen, men jag har för mig att jag inte kom vidare utan att ha matat in antingen telefonnummer eller emailadress.S Sir Duke skrev:
Hursomhelst så är P-biljettautomater bättre i det avseendet.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 856 inlägg
Alla P-appar utom en talar om att betalkortet är på väg att löpa ut, eller har löpt ut. Men inte Apcoa, svinet bland avskummen. De skickar en pappersfaktura en månad senare med "böter" i form av en fet fakturaavgift.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Nej man måste inte använda samma konto.Alfredo skrev:
Jag har ett konto hos Parkster, där jag har registrerat flera fordon, både mina egna och andras.
När jag använder appen för att betala parkering av kompisens bil så använder jag ju inte hans konto. Han har ju ett eget konto hos Parkster med egna inställningar.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Ok du menar så. Ja, jag kan ju också registrera din bil och betala din parkering, även om det är du som parkerar så det är som du säger inte möjligt att veta vem som parkerar.Alfredo skrev:
13th Marine skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skyltningen vid Jem & Fix – före och efter. Bilden till vänster är tagen av den klagande trelleborgaren, den till höger visar hur det ser ut på parkeringen nu.
https://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/overklagade-p-bot-och-vann-manga-ar-oseriosa/
Ofta, om inte alltid ligger det hos PSP, worldline eller Swedbank Pay t.exD Dilato skrev:
p bolaget rör inte kortdata alls, man kan max se maskat PAN.
Det är ganska hårda krav på detta, läs på om PCI DSS så ser du.
Redigerat:
Goda nyheter!
Fick igår ett meddelande från Hojab (via Kivra denna gången):
"AVSLUTSBEKRÄFTELSE
Ärendet är avskrivet och därför avslutat.
Med vänlig hälsning
Hojab Parkeringsservice"
Så ca 3.5 månad tog det för dem att ge upp. Jag skickade in 5st bestridanden (vet du inte hur du ska formulera en sån text så kolla med chatgpt eller google gemini, jag gjorde det
)
Det var tack vare tips från juridiskt kunniga tidigt i denna tråd som jag lärde mig att deras hot om inkasso är inget att vara rädd för; du får ingen betalningsanmärkning i första taget och skulle det till slut gå till tingsrätten kostar det "bara" typ nån tusenlapp, OM du förlorar..
Vad jag förstår efter att läst på mer efterhand är det relativt sällan parkeringsbolagen går hela vägen och verkligen drar det till rätten, för att det kostar dem flera tusen (att skicka dit en högavlönad advokat, rättens avgift, etc.), inte lönt för en p-bot på typ 600kr antar jag.. (och de måste nog ha ett 100% säkert "case" isåfall)
I mitt fall var jag väl som de flesta och tänkte först knyta näven i fickan och betala in, fastän jag visste jag hade rätt, så varmt tack för råden som gjorde att jag vågade ta striden ❤️
Fick igår ett meddelande från Hojab (via Kivra denna gången):
"AVSLUTSBEKRÄFTELSE
Ärendet är avskrivet och därför avslutat.
Med vänlig hälsning
Hojab Parkeringsservice"
Så ca 3.5 månad tog det för dem att ge upp. Jag skickade in 5st bestridanden (vet du inte hur du ska formulera en sån text så kolla med chatgpt eller google gemini, jag gjorde det
Det var tack vare tips från juridiskt kunniga tidigt i denna tråd som jag lärde mig att deras hot om inkasso är inget att vara rädd för; du får ingen betalningsanmärkning i första taget och skulle det till slut gå till tingsrätten kostar det "bara" typ nån tusenlapp, OM du förlorar..
Vad jag förstår efter att läst på mer efterhand är det relativt sällan parkeringsbolagen går hela vägen och verkligen drar det till rätten, för att det kostar dem flera tusen (att skicka dit en högavlönad advokat, rättens avgift, etc.), inte lönt för en p-bot på typ 600kr antar jag.. (och de måste nog ha ett 100% säkert "case" isåfall)
I mitt fall var jag väl som de flesta och tänkte först knyta näven i fickan och betala in, fastän jag visste jag hade rätt, så varmt tack för råden som gjorde att jag vågade ta striden ❤️
Redigerat:
Klicka här för att svara