P pmd skrev:
Det vill jag förstås inte göra.
Då förlorar jag ju ett övertag. 😎
Du diskuterar (igen) bara för diskussionens skull…?🤔
Har du nåt matnyttigt å bidra med, så,kläm fram med det, annars ransonera dina framträdanden

• Gilla
Sittställning
  • Laddar…
M maria01 skrev:
[länk]
Var står det om begränsningen du nämnde..?

Z Zodde skrev:
Var står det om begränsningen du nämnde..?
As part of their fair use policy, your operator can monitor and check your roaming use over a 4 month period. If, during this period, you have spent more time abroad than at home AND your roaming use exceeds your domestic use, your operator may contact you and ask you to clarify your situation. You will have 14 days to do so.

https://europa.eu/youreurope/citize...et-telecoms/mobile-roaming-costs/index_en.htm

personligen fick jag uppleva det när jag satt fast i frankrike under covid med ett svenskt mobilabonnemang som jag använde att surfa med vart riktigt dyrt

P
Z Zodde skrev:
Du diskuterar (igen) bara för diskussionens skull…?🤔
Har du nåt matnyttigt å bidra med, så,kläm fram med det, annars ransonera dina framträdanden
Vad kan hända om du "tappar" din telefon? Hinner du spärra alla korten i tid?
Z Zodde skrev:
Berätta mer hur min mobil kan bli hackad när jag bara använder mobildata?
Varför skulle den inte kunna bli crackad då?

P pmd skrev:
Vad kan hända om du "tappar" din telefon?
Troligen ingenting. En miljon kombinationer av pinkod och, tror jag, maximalt 15 försök ger upphittaren dåliga odds.

• Gilla
Sittställning
  • Laddar…
P pmd skrev:
Varför skulle den inte kunna bli crackad då?
Om det var ett reellt problem hade det nog skrivits en hel del om det. Har du sett sådant? Tror du kortföretagen skulle stödja Apple Pay och liknande om de inte ansåg att säkerheten dög?

• Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Sittställning
P pmd skrev:
(. Var sitter kortläsaren i en P-app? .)

Inte hela systemet, förstås, men den är uppenbarligen en del av betalningsystemet? Hur skulle man kunna använda systemet (i fält) utan en telefon?

Tyvärr är P-appen begränsad till att betala parkering med. Ett betalkort är betydligt generellare.
Exakt vad jag skrev. Same same but different.

Lika så är " Gullans blommor"kraftigt begränsad, hennes kortterminal kan man inte betala mjölken med för hon säljer vara blommor. Vilken otrolig begräsning.

Det är ju butiken som begränsar utbudet, inte kortläsaren.

Men jag förstår nu att du bara vill trolla.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
En miljon kombinationer av pinkod
Hur lång pinkod har du?

kashieda kashieda skrev:
Hur lång pinkod har du?
Sex siffror.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Sex siffror.
Tänkte snett till kort-pin.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Tänkte snett till kort-pin.
Lätt gjort. På mobilen måste jag ha (minst?) sex siffror. Går inte att komma runt vad jag vet.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
3 307an skrev:
Min son har en svärfar, som aldrig betalar för parkering och menar på att han har tjänat på det.
Så gjorde min pappa också tidigare. Regnade det så betalade han inte, för enligt honom. Satt p-vaterna inne o fikade när det regnade😀

P
Alfredo Alfredo skrev:
Troligen ingenting. En miljon kombinationer av pinkod och, tror jag, maximalt 15 försök ger upphittaren dåliga odds.
Brute force-krakkande är nog inte den bästa metoden.

P
Sittställning Sittställning skrev:
Men jag förstår nu att du bara vill trolla.
Nej, du förstår inte mitt argument.
Jag behöver inte en app för att betala på ICA eller hos Gullans blommor. Det går bra med betalkort.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.