Kvackatore Kvackatore skrev:
Du kan kontakta kommunen direkt istället och ställa frågan om de står där med deras samtycke och om kommunen vid positivt svar är beredda att skriva ett avtal om det.

Om svaret på första frågan blir nej så ser du till att få dig rentvådd vid köpet, antingen genom att det rivs eller att det inte ingår i köpet. Om svaret blir ja på båda frågor så kan du ju villkora att säljaren upprättar avtalet innan köpet.
Det är sådana här fantasiexters som bara blir till skada för alla parter.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det är sådana här fantasiexters som bara blir till skada för alla parter.
Det kallas undersökningsplikt. Eller tycker du TS skall gå på vad säljaren förmedlar genom mäklaren, trots att TS själv uppfattar det som att denna far med osanning?

Säljaren borde ju inte ha något emot det eftersom denna hävdar det finns ett samtycke från kommunen.

S
L Lappkattfot skrev:
Det är bilder på basplan eller vad det nu kallas. Men mäklaren och ägaren erkänner det hela så där är det inget fel 🙂
Ok. Bara inte ni allihop utgår från en felaktig elektronisk karta. Inte helt osannolikt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det kallas undersökningsplikt. Eller tycker du TS skall gå på vad säljaren förmedlar genom mäklaren, trots att TS själv uppfattar det som att denna far med osanning?

Säljaren borde ju inte ha något emot det eftersom denna hävdar det finns ett samtycke från kommunen.
Eftersom det enligt lag inte kan finnas ett samtycke från kommunen att placera byggnader på kommunens mark är det inget man behöver undersöka då påståendet är uppenbart falskt.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Du kan kontakta kommunen direkt istället och ställa frågan om de står där med deras samtycke och om kommunen vid positivt svar är beredda att skriva ett avtal om det.

Om svaret på första frågan blir nej så ser du till att få dig rentvådd vid köpet, antingen genom att det rivs eller att det inte ingår i köpet. Om svaret blir ja på båda frågor så kan du ju villkora att säljaren upprättar avtalet innan köpet.
Jag vet ju redan nu att de ej fått något riktigt (officiellt) godkännande av kommunen då säljaren själv sagt det...

L Lappkattfot skrev:
Nej, kommunen har ingenting alls där utan det är någon av föregående (eller nuvarande) ägare som byggt både staket och andra byggnader på kommunens mark.
Nu tänker du inte utanför boxen....😉

A Alexn72 skrev:
Nu tänker du inte utanför boxen....😉
Aha, nu fattar jag! Men tyvärr tror jag inte kommunen låter mig leka med dem på det viset...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.