Ja jisses...som uppvuxen på bonnlandet säger jag bara "typiskt stadsbor", rävar ska vara i skogen, mata inte in dem i villaområden.

• Gilla
BigR och 1 till
  • Laddar…
Faktum är att min morbror, jägare, som bott på en bondgård mitt i skogen hela livet började mata rävarna när han flyttade upp till byn på äldre dar.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
P
Saknade han rävarna? 😉

• Gilla
Bor i pepparkakshus
  • Laddar…
Ja, mycket.

• Älska
a.o.f
  • Laddar…
Finns ju en rätt bra anledning till att det helt enkelt är förbjudet att mata vilda djur...

• Haha
maria01
  • Laddar…
R Räknenisse skrev:
Finns ju en rätt bra anledning till att det helt enkelt är förbjudet att mata vilda djur...
Fast något sådant generellt förbud finns inte.

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Den räven hade god kännedom om vad som var bra mat! Fläskfilé på menyn, måste ha varit perfekt.😂😂😂❤️Han kanske var en riktig gastronom.😂😂😂

• Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
R Räknenisse skrev:
Så du tror på allvar att alla som matar fåglar bryter mot någon lag. Dessa affärer som säljer talgbollar och liknande skulle väl inte få göra det i så fall.

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
R Räknenisse skrev:
Finns ju en rätt bra anledning till att det helt enkelt är förbjudet att mata vilda djur
Det brukar iofs vara förbjudet att mata djuren på Zoo, men de är knappast vilda.

P
Men inte heller tama, vilket en och annan har missat.
Poängen med matningsförbud på zoo är att de stackars djuren ska slippa få olämplig föda.

P pmd skrev:
Poängen med matningsförbud på zoo är att de stackars djuren ska slippa få olämplig föda.
Det är även en av poängerna med att inte mata vilda djur. Speciellt när man inte vet vilka vilda djur som kommer att äta.

P
O O skrev:
Det är även en av poängerna med att inte mata vilda djur. Speciellt när man inte vet vilka vilda djur som kommer att äta.
De som matar fåglar i sin trädgård brukar dock ha rätt bra koll på vilken slags mat som fåglarna tycker om. Det finns dock nackdelar med den sortens matning av vilda djur. Även smågnagare brukar gilla fågelmat.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Tänkte bygga en fälla. Vad tycker rävar mest om?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.