K
hul skrev:
men sluta nu, de går göra enstegstätade fasader med träregelstomme hur bra som helst.
det är en variant med tunnputs på cellplast som inte fungerat. (fungerar om man utför montaget korrekt men väldigt känslig för felmontage och ändringar i fasad)
Jag gjorde ett inlägg om att mineralullsbaserade skivor med tjockputs var en beprövad och säker variant på enstegstätad putsfasad på regelstomme, men efter en kort lässtund på olika googlekällor tog jag bort det inlägget. Även revetterade putsfasader på träregelstomme finns som har överlevt 100 år. Problemet är att dessa levt på att isoleringen bakom varit så tunn att inträngande vatten kunnat torka ut innan skada skett!

Idag kan man inte bygga enstegstätat på trästomme och uppfylla energikraven.

• Gilla
scim och 1 till
  • Laddar…
Då är det den stora dagen idag? Väntar med spänning.

Idag var besiktningsmannen ute! Han gjorde en snabbkoll och sa att det dåg bra ut, med undantag för småfel. Inget avgörande. Han fortsatte besiktningen efter att jag hade åkt och ska återkomma med ett protokoll. Så vi får se om han hittade något annat.

Väggen kring elcentralen sa han var absolut ingen fara. Och gipsväggarna som många har påpekat är slavrigt uppsatta såg jag att snickarna har gjort om, på eget initiativ då vi inte har sagt något.

Vi får se vad protokollet säger vidare.

• Gilla
Freddex och 1 till
  • Laddar…
H
catherineb skrev:
Idag var besiktningsmannen ute! Han gjorde en snabbkoll och sa att det dåg bra ut, med undantag för småfel. Inget avgörande. Han fortsatte besiktningen efter att jag hade åkt och ska återkomma med ett protokoll. Så vi får se om han hittade något annat.

Väggen kring elcentralen sa han var absolut ingen fara. Och gipsväggarna som många har påpekat är slavrigt uppsatta såg jag att snickarna har gjort om, på eget initiativ då vi inte har sagt något.

Vi får se vad protokollet säger vidare.

OJ märkligt, enligt många i denna tråden var de ju i princip bara att riva hela huset och göra om.
hoppas många lär sig en läxa att inte skriva när man inte har en aning.
tycka och tänka är självklart bra men inte skriva som att de är fakta, man skrämmer upp folk och även förstår för diverse firmor.

• Gilla
nochl
  • Laddar…
catherineb skrev:
Och gipsväggarna som många har påpekat är slavrigt uppsatta såg jag att snickarna har gjort om, på eget initiativ då vi inte har sagt något.
Dom har väl läst här på forumet... :rolleyes:

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Idag fick vi utlåtandet ifrån besiktningsmannen! Allt är bra, det finns ingenting att anmärka på och inget som ska åtgärdas.

• Gilla
Kallebo och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.