M maria01 skrev:
från allt möjligt vatten kvaltitet som exmpel
Och jag inte fått förklaring på denna vad som avses bara en skrattande smiley.

• Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
240kr hur får du det priset från frankrike till Västernorrland på ett dygn? varje gång jag skickar med dhl går det på lastbil från frankrike till malmö och sen tar nån annan firma över till stockholm aldrig fåt nåt med flyg
DHL är ju minst ett tiotal olika bolag med olika tjänster.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
M maria01 skrev:
[länk]
Tack för att du förtydligade min poäng. Visste inte att DHL tillverkar bilar, men intressant! Igen, tack för ditt otroligt insiktsfulla inlägg som visar på att jag hade precis rätt. Förutom att det var långt mer än 10 bolag… så lite fel hade jag, där korrigerade du mig verkligen!

AndersPS AndersPS skrev:
Tack för att du förtydligade min poäng. Visste inte att DHL tillverkar bilar, men intressant! Igen, tack för ditt otroligt insiktsfulla inlägg som visar på att jag hade precis rätt. Förutom att det var långt mer än 10 bolag… så lite fel hade jag, där korrigerade du mig verkligen!
samma företag ju

problemet var för vett inte om det är så idag att postnord tog över paketen i malmö

M maria01 skrev:
samma företag ju

problemet var för vett inte om det är så idag att postnord tog över paketen i malmö
Jag kollade snabbt i vårt affärssystem och vi har avtal med fyra olika DHL-företag och då köper vi inga kurirtjänster, inget med båt eller container.

• Haha
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:
samma företag ju

Nej, DHL är en massa olika företag med olika verksamheter, organisationsnummer, VDar och affärsidéer. De ingår alla i samma koncern. På samma sätt som Volvo och polestar inte är samma förstag är inte dhl det heller.

• Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Nej, DHL är en massa olika företag med olika verksamheter, organisationsnummer, VDar och affärsidéer. De ingår alla i samma koncern. På samma sätt som Volvo och polestar inte är samma förstag är inte dhl det heller.
samma moder bolag

Och jag som trodde att denna tråden handlade om BREVLEVERANSER av PostNord. CityMail och andra transportfirmor har väl inte samma krav ?

• Gilla
maria01
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Och jag som trodde att denna tråden handlade om BREVLEVERANSER av PostNord. CityMail och andra transportfirmor har väl inte samma krav ?
Det ämnet är ju redan utrett. Ska vi stänga tråden nu, eller får vi fortsätta se på när maria gräver sig allt djupare ner i okunnighetens träsk?

M maria01 skrev:
samma moder bolag
Och? Har inte sett en enda som säger mot det. Vad är din poäng? Att Volvo och Polestar är samma sak?

AndersPS AndersPS skrev:
Och? Har inte sett en enda som säger mot det. Vad är din poäng? Att Volvo och Polestar är samma sak?
du som tjatar om det

T Thomas_Blekinge skrev:
Fysiska brev är än så länge ofrånkomliga. Dokument som kräver äkta underskrift och annat. Trevliga julkort från utlandet. Hemliga kärleksbrev. Varuprov. Kallelse från sjukvården med diverse provrör.
Den som får allt digitalt och inget per brev har ett fattigt liv.
Vår bank skickar barnens kontoutdrag och årssammanställning per post. Det går inte att få dem digitalt. Jag gissar att det är för att om den ena föräldern håller på och försnillar pengar skall den andra (eller barnet självt) kunna hitta pappren som en sista försvarsbastion, speciellt om man inte har digital tillgång till kontot.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Förklara mera, förstår fortfarande inte vad det är relaterat till svar inom en vecka?
Jag vet inte vad Maria tänker på men saker som är viktiga att svara på inom kort tid är t.ex beslut / domslut från myndigheter, t.ex länsstyrelsen, domstolar, kommunala förvaltningar och liknande. Vill man överklaga har man en begränsad tid på sig och om delgivningen kommer fram för sent blir man inte glad. Man vill ju ha några dagar på sig att fundera över hur man skall formulera sitt överklagande.
Det var ett bra tag sedan jag hade min fajt med LS (posten delades ut varje dag) och då fanns inte möjligheten att sköta allt elektroniskt. Det kan hända att det sköts på ett annat sätt nu.
Hur är det med fortkörningsböter och fartkamera, kommer de postledes fortfarande eller är det via myndighetsposten?

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.