G G.L. skrev:
Konstig värld vi lever i här i Sverige. Uppfylls inte kraven så sänker man dessa, intag till polisen, lärare och andra yrken likaså. Men politiker har inte som beslutar har inga som helst krav på utbildning, hjärnfunktion eller ärlighet
I detta fallet med post har digitalisering påverkat så mycket att förutsättningar förändrats och då behöver rutiner förändras.
I kombination med att flera lämnar reklam och annat i postlådan.

Sedan peaken har nästan tre av fyra brev försvunnit. Rätt rimligt att ändra postlagen.

• Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Varför ändra postlagen endast i glesbygd. Ger mig den på att Fjollträskarna blir undantagna

• Gilla
Troberg
  • Laddar…
G G.L. skrev:
Varför ändra postlagen endast i glesbygd. Ger mig den på att Fjollträskarna blir undantagna
Några bra argument för det? När glesbygden hade lantbrevbäring hade de bättre service än någon i ”fjollträsk”.

Hep Hep skrev:
När glesbygden hade lantbrevbäring hade de bättre service än någon i ”fjollträsk”.
"hade"?

F fribygg skrev:
"hade"?
Jag var osäker på hur jag skulle skriva. Fortfarande bättre service, men inte alls som tidigare med hembesök av en rullande bankfilial varje dag.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
G G.L. skrev:
Jävlas inte med Stockholmarna 😉😎

Mats-S Mats-S skrev:
Jävlas inte med Stockholmarna 😉😎
Sköter du det från Sollentuna?

Cheesen
Redaktionen Redaktionen skrev:
Lagkraven på brevutdelning förändras, befordringstiden ändras från två till tre dagar.

Du kan läsa artikeln här: Nya regler för postleveranser
Ja nog får posten pinna på för att hinna få fram posten på tre dagar... Dom delar ju bara ut en gång i veckan numera...

Cheesen Cheesen skrev:
Dom delar ju bara ut en gång i veckan numera...
Var då?

Cheesen
Alfredo Alfredo skrev:
Var då?
Typ hela Norrland... Hos oss kommer dom två dagar vissa veckor och en dag vissa veckor. Brorsan har en dag i veckan och har haft det i åratal.. posten lovade bättring när varannandagsutdelningen blev standard... Inte fasiken blev det nån förbättring. Mellan jul och nyår så tog det tre veckor mellan postutdelningen för nått år sen då det var röd dag två veckor på raken på hans postdag..
Dagstidning ska vi inte ens nämna i sammanhanget, norrländskan har viljat sälja prenumeration på dagstidning i 20 år men den kommer aldrig samma dag... Och sen beklagar dom sig över att man förlorar prenumeranter.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Typ hela Norrland...
Det är inte min erfarenhet. Jag tycker de kommer mycket pålitligt enligt sitt nya varannandagsschema. Har du frågat vad de håller på med?

Cheesen
Alfredo Alfredo skrev:
Det är inte min erfarenhet. Jag tycker de kommer mycket pålitligt enligt sitt nya varannandagsschema. Har du frågat vad de håller på med?
Oh ja... tydligen är vi inte prioriterade...

• Ledsen
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Oh ja... tydligen är vi inte prioriterade...
Tråkigt att du har den bilden. Den delas inte av PTS eller de oberoende kvalitetsmätningarna. Klart det finns områden där det under perioder inte alls fungerar som det ska, men det betyder inte att hela Norrland har så dålig service som du skriver. Såklart finns enstaka postnummer där det kan vara skit under en längre period och din bror bor kanske på ett sånt.

"Utifrån faktiskt efterfrågan"? Vem har efterfrågat ännu sämre service?

Ärligt talat tror jag inte på det. Det är inte så saker funkar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.