11 393 läst ·
68 svar
11k läst
68 svar
Ny prismodell från Tibber
Tibber var tidiga ut och har väl rätt god integration med tjänster och styrning.Attitudeswe skrev:
Kan man uppnå samma styrning någon annanstans så ska man såklart inte betala extra för samma hos Tibber.
Rösta med plånboken! Du kan ju alltid testa och återkoppla hur bra annan aktör fungerar.
Det enda jag inte lyckats ordna utan Tibber är Grid rewards, men det blir så sällan det används ändå så jag ska byta. Kör egensnickrade lösningar med hone assistant och egen P1-läsare nu för styrning av saker baserat på elpris och säkringslast
Samma här, och med nya påslaget blir det ju 1500kr dyrare/år (alla kostnader flyttas till rörligt påslag och ett nytt fast påslag om 6öre införs som inte tar nån existerande kostnadspost).
GR räcker inte för att täcka det samt månadsvgiften trots två bilar:
GR räcker inte för att täcka det samt månadsvgiften trots två bilar:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tibber har varit snabbast växande elhandelsbolaget och de har nog gjort ett bra jobb. Men nu ska de nog tjäna pengar då det är svårt att växa mer på marknaden om man inte ska slita loss kunder som redan är vana automationsanvändare eller plocka användare från konkurrenter som erbjuder ungefär samma sak.
Jag har ett jättebra elhandelsbolag som kör ytterst transparent prissättning, men ingen automationsintegrering som Tibber utan det får man köra själv med HA server och P1/HAN-NVE mätare.
Jag har ett jättebra elhandelsbolag som kör ytterst transparent prissättning, men ingen automationsintegrering som Tibber utan det får man köra själv med HA server och P1/HAN-NVE mätare.
Det är klart att man ska jaga kostnader och straffa bolag med oskälig, eller icke transparent, prissättningsmodell.Attitudeswe skrev:
Men, när månader och år summeras och man inser att nätavgifterna är totalt dominerande blir man lätt desillusionerad.
Vill man hålla elkostnaderna i schack så är det minskad förbrukning som ger effekt (!).
Den nyligen installerade vedeldade (vattenmantlade) kökspannan levererar och kombinerat med billaddning på jobbet ska ockrarnas vinst minimeras under 2026. Det är mitt nyårslöfte.
Klicka här för att svara