7 836 läst ·
80 svar
8k läst
80 svar
När tar ni in era Robotar för vintern?
Behöver ej underhållsladdas. Ladda fullt - slå av - ställ in - ta ut. Klart! Jag låter stationen stå ute hela vinterns med strömmen på. Det är inte snö o regn som kan skada den utan om det råkar finnas lite fukt så kan det frysa sönder på kretskortet. Om den står på så räcker den värme som alstras för att hålla undan frosten. Jag ha rinte tagit on på fem år. Ingen skada.T Trollskidan skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 526 inlägg
Gör likadantT Tegell skrev:Behöver ej underhållsladdas. Ladda fullt - slå av - ställ in - ta ut. Klart! Jag låter stationen stå ute hela vinterns med strömmen på. Det är inte snö o regn som kan skada den utan om det råkar finnas lite fukt så kan det frysa sönder på kretskortet. Om den står på så räcker den värme som alstras för att hålla undan frosten. Jag ha rinte tagit on på fem år. Ingen skada.
Lät både laddare och robot övervintra ute förra vintern. (Stockholm) Går enligt premissen ”det som inte dödar, härdar”. Nu var det väl visserligen så att roboten bara stod kvar där den fastnat på ett äpple för 1200 gången under senhösten, så kanske mer av likgiltighet än aktivt val att låta den vara ute. Den gick dock även i år, men ska nog ta en den i garaget i år.
Slutet på oktober brukar vi ta in våran. Höstbad/tvätt och lite omvårdnad, sen får den bo i en garderob i garaget tills gräset börjar växa.
Till våren behövs en ny nätadapter då den gamla gett upp, oklart vad som hänt men den är stendöd.
Nån mer som råkat ut för det med Husqvarna eller Gardena?
Till våren behövs en ny nätadapter då den gamla gett upp, oklart vad som hänt men den är stendöd.
Nån mer som råkat ut för det med Husqvarna eller Gardena?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden