AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu var det ju ingen svensk som accepterade Danskjäveln då Gurra körde ut honom och befriade oss i det sk befrielsekriget. Och nu åker vi ned varje år och försöker spetta loss skiten från sverige
Poltava, någon?😁

Frågan gäller naturligtvis när de i Poltava tar in sina gräsklippare.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Poltava, någon?😁

Frågan gäller naturligtvis när de i Poltava tar in sina gräsklippare.
Ditt lilla rysstroll, sverige har vunnit fler slag och krig mot ryssen än den förlorat.. Tex Slaget vid Narva eller Svensksund

Nu var det ju ingen svensk som accepterade Danskjäveln då Gurra körde ut honom och befriade oss i det sk befrielsekriget. Och nu åker vi ned varje år och försöker spetta loss skiten från sverige
Vi spettar från vår sida med😁

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Ditt lilla rysstroll, sverige har vunnit fler slag och krig mot ryssen än den förlorat.. Tex Slaget vid Narva eller Svensksund
Käre Anders. Du som är så insatt. När tar de in gräsklipparna i Svensksund?

P.s.
Du gör precis som jag vill 😀.

K Kalbygge skrev:
Jag tar in min när jag får meddelande att det är för kallt ute för batteriet. Har aldrig tvättat den och tar inte in laddutrustningen utom själva trafon som alltid står inne. Knivar byter jag inför ny säsong.
..talar den om att det är för kallt ute? :o
Vad har du för modell? :)

Snigla Snigla skrev:
..talar den om att det är för kallt ute? :o
Vad har du för modell? :)
Det gör din Yuka Mini 2 med😊

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
G
Mitt batteri gav upp under förra vilan så i år åker nog laddstationen med in i kallgaraget också så det får stå och underhållsladdas..

Fick ett nytt batteri på garantin iallafall men jag fick rulla fram den vanliga klipparen i några veckor :D

M MsTake skrev:
Det gör din Yuka Mini 2 med😊
Coolt, väntar spänt! :D

• Gilla
Annalog
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Coolt, väntar spänt! :D
Själv väntar jag spänt på nästa högtryck🌞🌞

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
M MsTake skrev:
Själv väntar jag spänt på nästa högtryck🌞🌞
Ja, jag hoppas på lite fint höstväder först :)
(gräset växer väldigt fort just nu..! eller om det är ogräs haha.. men ja, det verkar ha gillat vattnet som kommit ner och lite sol på det..)

Första säsongen för mig och min Segway Robomow.
Eftersom jag gödslat hårt, och gräset fortfarande växer ordentligt, så väntar jag så länge det går, eller när det ligger alldeles för mycket löv i vägen.
När det gäller batteri så står det i anvisningarna att man INTE ska ladda ända till 100% utan lite under före vintervilan.
Kommer att ta in allt, delvis beroende på att bas-stationen ska få ny bättre plats nästa år.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Robot, laddstation och RTK-enhet åker in i värmen senast när snön kommer eller om det är flera nätter med nattfrost. Säg senast slutet mitten/slutet november. Och lagras med 2/3-dels laddning på batteriet i c:a 15 C.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Min Robomow laddar inte under fem grader. Därmed finns det en tidpunkt när den inte får upp laddningen tillräckligt. Då åker den in, men fram till dess får den klippa löv och annat som blåser ner.
Den känsliga delen på dockan går att ta loss. Ibland blir det gjort, ibland inte... Transformatorn är en enkel sladdtransformator som redan ligger under tak på uteplatsen. Den får vara kvar där och göra sällskap med dockans "huvud".
Klipparen förvaras i varmgarage med uttagen säkring.
Knivarna byts en bit in på säsongen, när alla kottar, framtittande rötter och annat är nerklippta, eller åtminstone upptäckta och åtgärdade.

Det brukar vara i början av oktober som jag låter roboten få sin vintervila. Skaffade ytterligare en robot för någon månad sen så den lär också göras rent, laddas fullt och ställas undan.

Ja, hela trädgården går som i ide, det är två slangboxar, två uppsättningar trädgårdsmöbler, solstolar och annat som görs rent och förpassas till källaren. Sen är det lugnt ett par veckor innan bytet till vinterhjul på bilarna.

K Kalbygge skrev:
Jag tar in min när jag får meddelande att det är för kallt ute för batteriet. Har aldrig tvättat den och tar inte in laddutrustningen utom själva trafon som alltid står inne. Knivar byter jag inför ny säsong.
Aldrig tvättad den?, OMG 🫣
Jag rengör, tvättar o byter knivar och skruvar var 3e vecka..
Och aldrig ute i regn

Redigerat:
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.