Som trådämnet säger..
När tar ni in era robotar för vintervila?
När kör ni sista racet på gräsmattorna? (nämn var ni bor, Sverige är stort.. norr, söder eller mittemellan)
Slår ni av strömmen till laddstationen? (under vintern)
😎
När tar ni in era robotar för vintervila?
När kör ni sista racet på gräsmattorna? (nämn var ni bor, Sverige är stort.. norr, söder eller mittemellan)
Slår ni av strömmen till laddstationen? (under vintern)
😎
Dalarna.Snigla skrev:
Lite olika, har hunnit kommit snö nångång. 🫣😇
När det börjar närma sig frost, och brukar bryta strömmen under vintern.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 24 046 inlägg
Tar in i oktober någon gång. Gärna strax innan gräset slutat växa helt. Drar ur sladden men låter laddstationen stå ute då den ändå är under tak i sitt eget lilla hus.
Renoverare
· Stockholm
· 21 392 inlägg
Kommer ta in den under oktober. Tar in laddstation också då den står under bar himmel.
Ni som inte tar in laddstationer, hur underhållsladdar ni under vintern?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 24 046 inlägg
Bor i särö tar in allt och rengör servar i slutet av okt.Snigla skrev:
Det gör inte jag, tar bara in transformatorn, lägger en plast säck över laddstationenT Trollskidan skrev:
Jag stänger av roboten när den har 100% batteri, tvättar, rengör den och skruvar bort knivarna
Sen framåt våren när jag startar den så brukar batteriet ligga på 75-80 %
Gäller en HQ Husqvarna 405 VE Nera
När första frosten kommer, typ oktober. Då blir det filmladdning, rengöring och kopplar ur batteriet.
Laddstationen har jag under trädäcket med en akrylplastskiva skuvad som tak. Så den får stå ute. Transformatorn tar jag in.
Laddstationen har jag under trädäcket med en akrylplastskiva skuvad som tak. Så den får stå ute. Transformatorn tar jag in.
Redigerat: