123 513 läst ·
364 svar
124k läst
364 svar
Min nya granne som tar sig friheter och skapar påhittade regler
Så kom ju lösningen som på silverfat!
Du nekade ju till att lägga upp foton på bänken/byggnationen/trädäcket/muren för att du inte ville fota grannens fastighet, fota kommunens mark då! Det är ju ändå där det hela är säger du…
Du nekade ju till att lägga upp foton på bänken/byggnationen/trädäcket/muren för att du inte ville fota grannens fastighet, fota kommunens mark då! Det är ju ändå där det hela är säger du…
Det finns en princip som aldrig slår fel; Om du upplever att du bara träffar en massa idioter hela dagarna, så är det egentligen du som är idioten.W Wae skrev:
Det är nog åtminstone sjunde gången du säger att du inte tänker fortsätta diskussionen. Bara en liten observation.W Wae skrev:Jag kommer inte att fortsätta diskussionen, men kan inte låta bli att kommentera en del av dina påståenden.
-Bänken/trädäcket är även byggt på kommunens mark och dom räknas också som grannar och när det är högre än 1.2m måste dom ha grannens medgivande.
-När omkringliggande mark+ asfaltkanten är täckt med plast så kommer gräset upp igenom asfalten och trasar sönder den. Kanten har alltid varit hel, men blir nu förstörd av genomträngande växter.
-Jag har kontrakt som säger att jag får underhålla min byggnad. Grannsämja går inte före paragrafer! Men på andra sidan huset får naturligtvis gå på min tomt när den ska t ex måla. Även om inte kontraktet hade funnits så är det självklart och det har inte varit några problem för någon annan i området.
Med din -som du skriver-egenskap som ledamot i nämnden är det konstigt att du inte har bättre kunskaper än de du visar här. Kanske har din kommun svårt att få folk till dessa poster. Var vänlig och svara inte mer på detta!!
Detta är en mycket viktig påpekan. Det är svårt med olika avtal. Vad följer individen,vad följer husägaren ,vad följer så att säga mark-tomt ?Claes Sörmland skrev:
Nej, du kan som regel inte civilrättsligt avtala fram regler som gäller andra människor än de som sluter avtalet.
Med ett stort undantag för avtalsservitut som faktiskt binder nästa ägare av tjänande fastighet till en form av avtal och ibland regler. Men då måste köparen informeras om att det belastade avtalsservitutet finns, t ex genom att säljaren delger det före kontrakt skrivs eller det är inskrivet i fastighetsregistrets allmänna del. Annars gäller det inte mot köparen.
Jättebra att inleda med när man är oense...Vad gäller egentligen här o nu ...
Ny granne ,nytt för mig och vad måste ny granne respektera.Mm detta gillade jag.
Klicka här för att svara