123 516 lĂ€st ·
364 svar
124k lÀst
364 svar
Min nya granne som tar sig friheter och skapar pÄhittade regler
Medlem
· VĂ€stmanland
· 2 106 inlĂ€gg
Me, I and my selfđ€ŁFairlane skrev:
Förklaringen till att diskussionen bara gÄr runt runt och inte kommer nÄgonstans.
Om jag gÄr till doktorn och sÀger att jag Àr sjuk och vill ha hjÀlp, sÄ kommer doktorn att komma med följdfrÄgor.W Wae skrev:
PÄ samma sÀtt hÀr, du hÀnvisar till ett kontrakt, men ger oss inte texten sÄ vi har ingen möjlighet att tolka nyanserna i kontraktet. Du hÀnvisar till en bÀnk som ett "bygge", men kan inte ge oss nÄgon information som kan göra att vi kan avgöra om den Àr bygglovspliktig. Det hÀr Àr frÄgor dÀr detaljerna spelar roll, men vi fÄr aldrig se nÄgra detaljer.
FöljdfrÄgorna Àr nödvÀndiga för att ge ett insatt svar. Kan du inte tala om hur du Àr sjuk för doktorn sÄ kommer du inte att fÄ rÀtt medicin.
Vi kan inte hjÀlpa dig om du inte ger oss den information vi behöver för att bedöma problemet.
Försöker förestÀlla mig utseendet pÄ den bÀnk som skulle kunna tÀnkas gÄ in under nÄgot som behöver grannmedgivande eller bygglov och som man ÀndÄ skulle vilja benÀmna för "bÀnk" nÀr man pratar om den... Jag misslyckas kan jag sÀga.
"BusshÄllplats"-modell, med tak och vindskydd?tveksamt skrev:
Jo, den skulle nog klassa in pÄ det första, men inte pÄ det andra, jag hade inte omtalat den som en "bÀnk" nÀr jag beskrev den för andra dÄ, snarare som ett vindskydd eller skÀrmtak.T Troberg skrev:
Jag gissar att det Àr ytterst fÄ som försöker beskriva den hÀr som "grannen har byggt en bÀnk" och inget mer och tÀnker att alla förstÄr vad det handlar om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men visst, Àr det nÄgot sÄdant hÀr som grannen har byggt och som TS kallar bÀnk sÄ kan det finnas ett case.
TS folk i trĂ„den Ă€r lika tappade som din granne. Ăr helt pĂ„ din sida. Vem bryr sig om vad bĂ€nken rĂ€knas som det viktiga Ă€r att din granne saknar respekt...
Bry dig inte om Byggahusarna dom bryr sig bara om att fĂ„ likes och göra sig lustiga..đ€
Bry dig inte om Byggahusarna dom bryr sig bara om att fĂ„ likes och göra sig lustiga..đ€
Fairlane
Medlem
· Stockholms LĂ€n
· 17 964 inlĂ€gg
Fairlane
Medlem
- Stockholms LĂ€n
- 17 964 inlÀgg
Ok, sÄ du tycker alltsÄ att TS ska fÄ bestÀmma över grannens tomtFarstatjej90 skrev:
Det Àr vÀldigt viktigt om man vill titta pÄ juridiken.Farstatjej90 skrev:
Vem som saknar respekt kan ju diskuteras, du anser grannen, jag anser att TS saknar respekt mot bÄde granne och skribenter pÄ ByggaHus, men det Àr enligt mig inte det viktiga (men vÀl enligt dig), Jag tycker det Àr viktigare att förstÄ vad lagen sÀger, men det Àr ju en smaksak.
Eller sÄ bryr vi oss inte om att fÄ medhÄll frÄn en trÄdskapare som pÄstÄr felaktigheter, utan mer pÄ hur det faktiskt fungerar. TS kommer nog inte inse att en bÀnk inte Àr en byggnad, men kanske hjÀlper det nÄgon annan.Farstatjej90 skrev:
Kan ni inte börja med att hjĂ€lpa TS innan ni "alltid hjĂ€lper nĂ„gon" ?đ€
Vet inte vem alla digitala diversearbetare i trÄden som postar fÀbodjÀntan och Facebook-memes för Äldriga tror att dom hjÀlper men det Àr i alla fall inte TS...
TillÀgg: det Àr ocksÄ intressant att fÀbodjÀntan fÄr ligga kvar medan jag blir varnad för off topic en gÄng i veckan .. PLUS fÄr inlÀgg raderade dagligen. Hade förvÄnat mig om mer Àn hÀlften jag skrivit Àr kvar.. (sÄ kÀnns det).
TillÀgg 2: jag har inga tankar pÄ att radera det hÀr inlÀgget. SÄ alla vet .
Vet inte vem alla digitala diversearbetare i trÄden som postar fÀbodjÀntan och Facebook-memes för Äldriga tror att dom hjÀlper men det Àr i alla fall inte TS...
TillÀgg: det Àr ocksÄ intressant att fÀbodjÀntan fÄr ligga kvar medan jag blir varnad för off topic en gÄng i veckan .. PLUS fÄr inlÀgg raderade dagligen. Hade förvÄnat mig om mer Àn hÀlften jag skrivit Àr kvar.. (sÄ kÀnns det).
TillÀgg 2: jag har inga tankar pÄ att radera det hÀr inlÀgget. SÄ alla vet .
Redigerat: