G Gallianoman skrev:
Ok, inte menat till TS utan er andra… hur hanterar man någon som beter sig som TS - som med en dåres envishet hävdar att det finns regler som inte finns och som anklagar en för allt möjligt och omöjligt. Någon som varken lyssnat på argument )eller nåt man säger) och bara fortsätter med samma orimliga icke-argument. .

Vår granne hävdar att man inte får ha staket på sin egen tomt (ens vinkelrätt) inom 4,5 meter från tomtgräns. Han hävdar också att jag (nattetid!) har flyttat in min friggebod över tomtgränsen…. Friggeboden som jag har hans skriftliga tillåtelse för sen 15 år….

Han låter precis som TS, och är känd i grannskapet… vi misstänker att han har någon demenssjukdom, men försöker bemöta honom så lågaffektivt som möjligt…
Problemet är att det inte går. Att bemöta besatthet med rimlighet. Du kommer inte nå fram.

Och då det inte går öga mot öga med någon går det definitivt inte online på ett forum.

• Gilla
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
Nej, fördelen med forumsnubben är att det är lättare att undvika än gubben som står och skriker över häcken…. 😳
NyKarin NyKarin skrev:
Problemet är att det inte går. Att bemöta besatthet med rimlighet. Du kommer inte nå fram.

Och då det inte går öga mot öga med någon går det definitivt inte online på ett forum

• Gilla
Byggaren Bengt och 2 till
  • Laddar…
W Wae skrev:
Jag och alla andra har det inskrivet i våra kontrakt och om det har kommit bort under alla försäljningar kan inte jag hjälpa det.
Exakt!
Om det har kommit bort under någon av alla försäljningar är det inget du kan hjälpa. Men om det har kommit bort under någon av alla försäljningar är det heller inget din nuvarande granne kan hjälpa. Och din nuvarande granne är förstås varken ansvarig för, eller bunden av, något som har kommit bort långt innan de skrev kontrakt, visst förstår du det?
W Wae skrev:
Jag har inget att göra med deras husköp. Du förstår nog inte själv hur okunnig du är.
Det är ju lite det vi försöker förklara för dig. Du har inget att göra med deras husköp. Och om du inte har ett servitut på att underhålla dina byggnader från deras fastighet har du inte heller något med deras fastighet att göra.
Så frågan kvarstår, har du, eller har du inte ett servitut? Om du har det så står det inskrivet på "min fastighet" hos lantmäteriet. Om du inte har det har du inget att hämta och får vackert hålla dig ifrån grannens fastighet.
Vad som står eller inte står i ditt kontrakt är inte vatten värt i frågan.

• Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
G Gallianoman skrev:
Ok, inte menat till TS utan er andra… hur hanterar man någon som beter sig som TS - som med en dåres envishet hävdar att det finns regler som inte finns och som anklagar en för allt möjligt och omöjligt. Någon som varken lyssnat på argument )eller nåt man säger) och bara fortsätter med samma orimliga icke-argument. .

Vår granne hävdar att man inte får ha staket på sin egen tomt (ens vinkelrätt) inom 4,5 meter från tomtgräns. Han hävdar också att jag (nattetid!) har flyttat in min friggebod över tomtgränsen…. Friggeboden som jag har hans skriftliga tillåtelse för sen 15 år….

Han låter precis som TS, och är känd i grannskapet… vi misstänker att han har någon demenssjukdom, men försöker bemöta honom så lågaffektivt som möjligt…
Vid fortsatta tecken på demenssjukdom skulle du kunna kontakta personens barn eller annan nära anhörig för att informera dem om läget och lyfta din oro om grannens hälsa

H Hybro skrev:
Ingen här i bygden som klagar. Alla eldar med ved.
Och ved i säck är också fint när man idkar friluftsliv.
Du verkar verkligen komma från landet-på alla sätt.

• Haha
Byggaren Bengt och 5 till
  • Laddar…
W Wae skrev:
Du verkar verkligen komma från landet-på alla sätt.
Kan du snälla svara på en enda följdfråga som du fått i denna tråd?
Den enda här som förstör diskussionen är faktiskt du själv

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Kan du snälla svara på en enda följdfråga som du fått i denna tråd?
Den enda här som förstör diskussionen är faktiskt du själv
Jag har avslutat denna tråd pga en massa dumma kommentarer/följdfrågor från okunniga som inte har annat att göra än att hitta på dumma frågor. Du kan i fortsättningen ägna dej åt något annat.

• Haha
Byggaren Bengt och 3 till
  • Laddar…
W Wae skrev:
Jag har avslutat denna tråd pga en massa dumma kommentarer/följdfrågor från okunniga som inte har annat att göra än att hitta på dumma frågor. Du kan i fortsättningen ägna dej åt något annat.
Nej, du har uppenbarligen inte avslutat denna tråd. Du är ju fortfarande kvar här och slänger ur dig otrevligheter.
Innan du startar en tråd nästa gång kan du sätta dig ner och reflektera lite över hur du bäst uppträder, för att få den hjälp du vill ha.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
för att få den hjälp du vill ha.
Det är där felet är. TS fick inte hjälpen denne ville ha, utan hjälpen TS behövde.. :)

Är ju en av standard-trådarna.
TS häver ur sig massa saker och önskar sig medhåll. Och när andras input inte faller TS i smaken så är alla andra dumma.

• Gilla
Saelen och 9 till
  • Laddar…
O [old rusty] skrev:
Det är där felet är. TS fick inte hjälpen denne ville ha, utan hjälpen TS behövde.. :)

Är ju en av standard-trådarna.
TS häver ur sig massa saker och önskar sig medhåll. Och när andras input inte faller TS i smaken så är alla andra dumma.
Ja. Sånt förekommer tyvärr för ofta. Även om det kan vara lockande att mata trollen så är det ändå bättre för forumets nivå att sikta på snabb varning och ev banning

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
W Wae skrev:
Är det verkligen dumma frågor som ställts?

Vad står det i ditt kontrakt, exakt <-- dum fråga?
Var kan vi läsa din kommuns skrivelser om placering av föremål inom 4,5 meter från gränsen? <-- dum fråga?

• Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
W Wae skrev:
Du hade med andra ord helt rätt när du citerade och anklagade dig själv för att vara kvar här bara för att bråka?

• Haha
YuGi och 2 till
  • Laddar…
Va fan, sluta mata det gamla surtrollet och gläds istället åt att ni inte har TS till granne 🙄

• Gilla
Flintylaren
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Va fan, sluta mata det gamla surtrollet och gläds istället åt att ni inte har TS till granne 🙄
Ja, jag blev sugen på att gå ut och bygga en bänk istället :P

• Haha
Jenpet och 2 till
  • Laddar…
Förstår inte varför TS startade denna tråd om syftet var annat än underhållning

När forumet försöker hjälpa till och önskar förtydligande eller kompleterande information. eller svaren inte är i linje med TS övertygelse Bemöts detta med Goddag yxskaft. I stället för att försöka få fram förslag på hur problemet kan lösas

Om både du och grannen ”vet ” att ni har rätt och skall hävda den rätten till 100% Så kommer det tyvärr att kosta både tid välmående och pengar att driva det till vägs ända.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.