Det är med tungt hjärta jag måste berätta att medlemmen justusandersson gick bort i corona den 4 april. :cry:

Han var inte bara en väldigt kunnig, vänlig och uppskattad forummedlem som levererade bästa svar på löpande band, ofta här i delforumet Byggmaterial & byggteknik. Han skrev också uppskattade redaktionella artiklar om arkitektur och konstruktion.

Vi hade just planerat in att skriva en artikel om 1950-talshus han och jag, där han skulle skriva en del om konstruktionen. Nu får det bli utan honom.

Vila i frid Peter, som du ju heter egentligen.:heart:

Justusanderssons inlägg hittar du här.

Hans redaktionella artiklar var de här:
Så fungerar en takstol
Bygga till huset - välj rätt konstruktion
Är väggen bärande? - En lathund
Plankhus - hus med bärande stomme av plankor 1920-1950
Olika sätt att bygga till huset - guide och jämförelse
Kan jag öppna upp mellan kök och vardagsrum i mitt hus?
9 saker att tänka på när du ska rita ditt eget hus
 
  • Ledsen
  • Älska
  • Gilla
Lilak och 156 till
  • Laddar…
Alltid hjälpsam och mycket kunnig.

Vila i frid Peter :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 9 till
  • Laddar…
Ja det var trist.
 
Så tråkigt. Pandemin är verkligen inte över än, även om vissa vill tro det.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
BirgitS
Det var mycket ledsamt :cry:
Jag har undrat rätt länge om det hade hänt något så bra att veta i alla fall, tack.

Går det att lägga in en text på hans profilsida så det framgår där, t.ex. byta ut "pensionerad arkitekt" mot "vila i frid", @Marlen Eskilsson ?
 
Redigerat:
  • Älska
whak och 1 till
  • Laddar…
Nej, vad tråkigt att läsa. En av de bästa i detta forum. :cry:
Vila i frid!
 
Oj vad tråkigt. Justus var en av de allra bästa skribenterna på forumet. Alltid bra svar där han tog sig tid att förstå frågeställningen och svara begripligt på tekniskt avancerade beräkningar och konstruktionslösningar. Aldrig ett hårt ord vad jag har sett.
Vila i frid.
 
  • Gilla
El-Löken66 och 9 till
  • Laddar…
A
Mkt tråkigt att höra. Han var en mkt hjälpsam människa, som förklarade för oss vanliga dumskallar på ett begripligt sätt. Svarade alltid på PM, och återkom med förklarande ord/skisser. Vila i frid.
 
Det var väldigt tråkig att läsa, han var en otrolig tillgång för oss på forumet.

Livet är flyktigt så bäst man tar sig tid att leva det mellan varven.

Må Peters familj finna tröst!
 
Vila i frid
 
Förbannat! Så onödigt!
Har mer än en gång läst något inlägg han skrivit och därefter klickat mig in på hans profil för att läsa allt han skrivit. Lite som när man fastnar på Wikipedia. Hans frånfälle kommer inte att passera obemärkt på forumet, den saken är säker.
 
  • Gilla
SvanteC
  • Laddar…
Hus tomte
RIP
 
Oj, så tråkigt. Han skrev så tydligt, kunnigt och man fick ett gott förtroende för hans förslag.
 
Himlen har fått en otroligt duktig och hjälpsam konstruktör.

RIP.
 
Det var väldigt tråkigt att höra. Han var precis en sådan person som fungerar som stommen i ett välfungerande internetcommunity; alltid hjälpsam, alltid vänlig och alltid kunnig.
 
  • Gilla
elenorel och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.