8 242 läst ·
80 svar
8k läst
80 svar
Mäklare fejkade pool genom fotomontage
Mäklaren blev ju inte anmäld för att bilderna var manipulerade utan för att det saknades upplysning om att bilderna var manipulerade.M maria01 skrev:
https://fmi.se/soktjanster/sok-beslut/beslut/?id=25-0917
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 918 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 918 inlägg
Kanske, men det kan lika gärna varit av en intressent som åker på visning i tron att det finns en pool, för att sen upptäcka att det inte gör det.M maria01 skrev:
Jag har åkt på några visningar där jag aldrig åkt överhuvudtaget om jag förstått hur läget egentligen var, vilket är rejält störande, antingen för att man kunde gått på en annan visning istället eller för att man helt enkelt slängt bort tid i onödan.
Helt ok att lägga in bilder på visioner eller på saker i omgivningen, men vad tydlig med det då.
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
säkert vart på 50 visningar där bilder aldrig har stämt med verklighetenFairlane skrev:
Kanske, men det kan lika gärna varit av en intressent som åker på visning i tron att det finns en pool, för att sen upptäcka att det inte gör det.
Jag har åkt på några visningar där jag aldrig åkt överhuvudtaget om jag förstått hur läget egentligen var, vilket är rejält störande, antingen för att man kunde gått på en annan visning istället eller för att man helt enkelt slängt bort tid i onödan.
Helt ok att lägga in bilder på visioner eller på saker i omgivningen, men vad tydlig med det då.
Har varit på många visningar i detta land och skulle säga att det är sällan några konstigheter med bilderna, det är ju en fotograf som fotar varför skulle mäklaren lägga till eller skapa bilder som inte tillhör bostaden?M maria01 skrev:
Det tror jag med.J Jansson69 skrev:
Nej det är nog sällsynt men lägger man in en bild på en pool på ett sätt så att det ger intrycket att det finns en pool på fastigheten skulle jag påstå att det är ett problem.J Jansson69 skrev:
Ja det finns ohederligt folk överallt till o med hos ordningsmakten men upplever inte det som @maria01 skrev..Alfredo skrev: