Ja. Framför allt uppstarten är väl där regleringen är onödigt yvig. När laddomaten startar blir det en snabb ökning av panntempen som den överreagerar lite på men efter ca 30 min då den svängt in sig går den som tåget☺. Har inte heller behövt byta något på min panna Så det verkar vara en hållbar konstruktion.

Iphone  20160215 046.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Instämmer, insvängningen av tempen vid uppstart har jag med.
Brännarkoppen under keramiken är i 2 halvor på min 49E, dessa började att deformeras så jag plastade en form o gjöt en ny kopp. Har kört den en månad och än så länge finns det inga sprickor.

• Gilla
anjn och 1 till
  • Laddar…
Tjusigt👍har du gjort den i ett stycke eller är det två halvor?

Iphone  20160215 048.jpg
Skapa konto

Ett stycke, gick åt 20kg bruk.
Planen var att behålla formen intakt men fick såga isär den för att få ut keramiken hel.
Har inte du haft problem med halvorna till brännarkoppen?

Nej inget problem med keramiken så här långt. nu har jag bara eldat inte fullt 4 år med min panna så det kommer väl med tiden.

Iphone  20160301 010.jpg
Skapa konto

Så här ser min ut efter 1,5 år.
Är stålnäts armering i keramiken, verkar inte vara någon vidare lösning.

Oj! det där såg ju inget vidare ut. verkar som om den har slagit sig :what: Undrar om det kan har varit fukt kvar från tillverkningen som fått den att böja sig sådär?

Den såg bra ut första året. så det är troligen en dålig gjutning eller något.

ja, på min kan man se att ytan börjar bli lite uppluckrad precis där flamman slår ner, men inget som avviker från normalt slitage och den håller nog länge än, så du måste ha fått ett dåligt exemplar:|

Hej
Nu har min egengjutna brännarkopp givit upp , någon som testat den nya modellen som ÅF säljer?
Brustna keramiska brännkammare på golvet och en intakt brännkammare mot trägolv.
Skapa konto

Känns dyrt!

Hoppar in i tråden lite, ni som köpt en Maga och bor i Västernorrland, vem gjorde installationen åt er? Nån lokal firma eller vet ni nån som ni kan rekommendera?
Jag bor själv i Övikstrakten.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.