Det blev en roterande borste som har typ stålwirar och en som har platta stålspröt. Att man inte har upptäckt detta förr och stått och slitit med skiten som levererades med pannan. Helt klart värt pengarna och vilket resultat det blev.
Tar inte många minuter att köra alla tuber och dom blir rena och fina. Mina tuber har haft en tjärbeläggning som jag jobbat och gnidit för att få bort men gått bet med skitborsten. Den där wireborsten gjorde plåtrent direkt!

Skicka gärna en länk på vilka borstar det blev:-)

Det blev en sån här renswire fast 1,1meter http://www.sotarverktyg.se/Product.aspx?ProductID=926&ProductName=rensvajer-for-sotning-1-2meter

Sen en sådan borste fast till 3" tub. Ca 85mm dia
http://www.sotarverktyg.se/Product.aspx?ProductID=1172&ProductName=tubborste-rod-60mm

Och en sån här http://www.sotarverktyg.se/Product.aspx?ProductID=930&ProductName=tubborste-85mm-3varv-ris-2x0-1

Jag ringde dit och snackade med dom och tror att det är en sådan borste. Det fanns visst olika tjocklekar på stålbladen i dom och jag gissar att min blev 0,10mm.

Jag tycker att det inte är något att tveka på att åtminstone skaffa en annan borste än originalet som följer pannan, den är ju inte precis lättjobbad med...

Tubborsten ser ut precis som den jag har, hur fungerar rensvajern att köra med borrmaskin? är det ett hölje och vajern roterar inuti eller snurrar hela alltet?

Det är bara wiren som roterar, höljet står stilla...

Hej Magaeldare! Jag har också planer på att skaffa en Maga MA 30kw! Har för tillfället en Arimax 240 som arbetar med överförbrännings tekniken, 3 år gammal och vi har gråtit från dag ett tillsammans :D

Inga magaeldare som läser tråden mera? :x

Sök. Finns trådar om dom här monstren.

micke_t skrev:
Sök. Finns trådar om dom här monstren.
Har redan tittat igenom allt jag hittat. Och det jag söker är information samt erfarenheter angående vedpannan MAGA, inga monster du pratar om.

Läs hela den här tråden. Den handlar om vedpannan MAGA

• Gilla
maghall
  • Laddar…
Du verkar ha en MAGA? Kan du berätta om fördelar/nackdelar? Du har vel haft den en tid nu och kan sammanställa lite :)

MAGA verkar vara ett dåligt alternativ när ingen vill berätta något om dem :)

Affärsiden funkade visst inte nåt vidare. Vara otrevlig och ljuga i telefon till kunder med problem alltså.

Energiteknik.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej, alla maga eldare. tänkte bara skriva en rad angående pannan i fråga. har nu eldat några år i min maga E 49 och jag måste säga att jag tycker pannan är helt klart prisvärd.. visst det är inget geni som har programmerat regulatorn till styrningen men den fungerar om man ger den lite tid att svänga in sig. till min 49 kwh pannan har jag laddomat 21-60 och den har i mitt fall svårt att hålla undan så jag har fått dra ner max rögastemp till 210 grader för att slippa ångblåsor i laddkretsen men det kan ju även bero på rördragning och lutning på rören, men till er som väljer en 49 kwh panna så rekomenderar jag att ni köper en laddomat 21-100 för att vara på den säkra sidan.. sedan jag sänkte max rökgastemp till 210 grader har jag faktiskt inget att klaga på. jag laddar pannan full och den fyller mina 3M3 acktankar utan några problem och handpåläggningar så trots att några haft problem med sina pannor så måste jag säga att min pannan levererar det den ska utan några problem:) så mitt betyg på pannan är att den sett till priset gör det den ska.

sedan så hade det ju varit trevligt med lamda och automattändning m.m. men då är det ju lite annat pris på panna också:)

Hej hej
Lämnar också en sammanfattning av min 25kw Magapanna inköpt maj 2011 som jag eldar i "hela tiden"
Regulatorn utmärkt bortsett från moduleringen vid uppstart.
Har ej ännu bytt ut nåt i pannan.
22tusen för pannan känns idag som en ovanligt bra affär för mig:rolleyes:

• Gilla
anjn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.