57 230 läst ·
96 svar
57k läst
96 svar
Lillgrabben har stoppat ner skruvar i vattenröret...
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Kopplingen satte röris dit och det är vattete så det är ju bra grejer. Nä jag får väl bara lossa den och ringa hit honom igen om det strular att få den tät. Om dragfjädermetoden funkar så vet man ju sen att röret verkligen är helt tomt på skruv. Det vet man ju inte med magnet, kan ju hända att en skruv hamnat längre ner i böjen där magneten inte når.
Jodå.P Picea skrev:
Det är en vanligt förekommande tillsats. E382 Skruvossin, heter den. Används flitigt i Pastaindustrin. https://www.google.com/search?q=spiral+pasta&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=8Mc9f0vYKByvfM%2CslAAfL0-MXg_aM%2C_&vet=1&usg=AI4_-kScbyJV3TEkzU-53BN8t0Zj0pbUlQ&sa=X&ved=2ahUKEwjclIuL6K7sAhUhiIsKHfGfC7AQ9QF6BAgLEEg#imgrc=8Mc9f0vYKByvfM
Don Staffan
Jag har en superstark neodymium-magnet från CO, som jag har satt fast i en tråd och "sveper" den längs marken på tomten, för att fånga upp gamla, rostiga järnspikar och skruvar med. Jag har redan fått ihop "en mindre järnhandel" med den. De härstammar från den förra ägarens vilda snickeriprojekt. Det är bra att få bort dem, så att inga människor, djur eller bildäck skadas.eavogels skrev:
Släpp den genom ett kopparrör...H Harrison skrev:Jag har en superstark neodymium-magnet från CO, som jag har satt fast i en tråd och "sveper" den längs marken på tomten, för att fånga upp gamla, rostiga järnspikar och skruvar med. Jag har redan fått ihop "en mindre järnhandel" med den. De härstammar från den förra ägarens vilda snickeriprojekt. Det är bra att få bort dem, så att inga människor, djur eller bildäck skadas.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden