Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?

442k läst  3,1k svar

1. O
    Medlem Nivå 1
    Utan att vara dryg så citerar jag mig själv ;
    Gjorde både SW & full återställning, men USB via SPC Connect Pro funkar inte.. Får upp ett felmeddelande;
    "There was an error opening the USB serial port connection. Please try to unplug the USB cable to the SPC penel"

Så ja, vare sig programmet eller webben får någon kontakt,.

2. vigge01
    Medlem Nivå 1
    Behöver tips på operatörer som har "GSM-larm-kort", Tele2 har det inte...

3. N
    Medlem Nivå 1
    • Laddar…
  4. B
    Medlem Nivå 9
    Jag trodde SPC Connect PRO inte var samma sak, utan det är den nya web-grejen. Men IP
    Nr är ok i panelen?

5. O
    Medlem Nivå 1
    Nä, det hoppas jag i alla fall inte... var ett program jag laddade ner och installerade. IP nr är det vanliga i panelen, 192.168.1.100

6. O
    Medlem Nivå 1
    Kan tillägga att jag kan pinga enheten (192,168,1,100) helt ok, inga problem där heller.

7. S
    Medlem · Nivå 10

Om du i webläsaren skriver https://192.168.1.100

Sen kommer du till en sida som man kan lura sig på att man misslyckats. Där trycker du avancerat och sen visa sida (webläsaren protesterar för att anslutningen inte är säker) .

8. O
    Medlem Nivå 1
    Nepp...

"
    Webbplatsen kan inte nås
    192.168.1.100 kan inte nås för tillfället.

Testa att

ERR_SSL_VERSION_INTERFERENCE

"

9. B
    Medlem Nivå 9
    Kolla SSL inställningarna och olika webläsare. Det har troligtvis med det att göra.

10. O
    Medlem Nivå 1
    hade testat två datorer och tre webbläsare, men lyckades via nätet hitta ytterligare inställningar som gjorde att det funkade. Mysko ändå att inte SPC Connect PRO funkade via USB, borde ju vara en enkel väg in...

Men nu är det strul med att få panelen online i SPCConnect på webben.... hittar inte krypto reset som jag läste om i tråden, någon som vet vart det finns?

11. B
    Medlem Nivå 9
    Urk vad jobbigt. Jag har lyckats hålla mig borta från att behöva krångla med det där. Uppgraderade en gammal från 2.1.3 och det gick hela vägen och hoppade in fint i SPC Connect vid 3.6.6... var lite orolig att det skulle blir nåt likande. Fördelen med 3.8.5 är ju att SSL är löst osv så det funkar bättre.

12. gol
    Medlem Nivå 6
    @Boan. Tyvärr finns ett nytt SSL-bekymmer även i de senaste versionerna av SPC-firmwaren. Problemet är att SPC inte stöder TLS1.3. A workaround, som dock inte är så trevlig, finns här: https://www.spcsupportinfo.com/SPCConnectPro/?page_id=1820

• Laddar…
  13. O
    Medlem Nivå 1
    Dessvärre blir ju larmet oanvändbart ioma det inte verkar funka längre att som privatperson skapa SPC Connect konto och kunna lägga till paneler map "kryptonyckel" problematiken... Lite surt när man har grejor för ett gäng tusen som inte längre funkar ....eller har någon kommit på någon work-around?

14. B
    Medlem Nivå 9
    Vad är det för problem många har med att inte kunna ansluta paneler till spcconnect? Gjorde ju det för en vecka sen och gick bra. Jag är inte med på vad som går fel för de som har problem, är det att kunna ha flera paneler på samma konto?

15. L
    Husägare Nivå 7
    Visst skall det gå att köra spcconnect och appen via gsm modemet om ip ligger nere? Får inte det att fungera men får heller inga fel i centralen.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: