RilleRock skrev:
Det som rapporteras är tekniska fel, larm och sabotage.
Alltså det skickar inte när sektioner blir påverkade i frånkopplat läge utan endast om det blir ett sabotage på den.
aha, ja just de ja. Glömde bort den delen av larmet.

Finns det någon dokumentation på kommunikationen via serieporten?

EDIT: Eller kommunikation via SNMP

Redigerat:
Mer frågor,

1) Kan man välja vilka sektioner som ska visas i MAP som öppna? t.ex. så står det info att rörelsedetektor & ytterdörr är öppna när man ska larma på. Dessa 2 är ju konfigurerade så att det inte gör något att dom är öppna, alltså inte relevant information.

2) Finns det någon "lathund" på vilka attribut man "normalt" har på prylarna?

RilleRock
McZ skrev:
Mer frågor,

1) Kan man välja vilka sektioner som ska visas i MAP som öppna? t.ex. så står det info att rörelsedetektor & ytterdörr är öppna när man ska larma på. Dessa 2 är ju konfigurerade så att det inte gör något att dom är öppna, alltså inte relevant information.

2) Finns det någon "lathund" på vilka attribut man "normalt" har på prylarna?
Nej det kan man inte.
Varför är rök öppen?

Det normala är ibockat redan.
Det ända jag brukar få ändra är "följande" samt "isolera" om man har autotillslag.

RilleRock skrev:
Nej det kan man inte.
Varför är rök öppen?

Det normala är ibockat redan.
Det ända jag brukar få ändra är "följande" samt "isolera" om man har autotillslag.
Synd att man inte kan få bort det, onödig info. Jag är bara intresserad av att se dom som blockerar från att aktivera larmet.

Dom är öppen för att den är i hallen där MAP sitter, och man rör sig för att komma dit och då står det att rörelsedetektorn är öppen. Ibland är även ytterdörren öppen, ungarna gått ut före t.ex. då står ytterdörr öppen.
Men magnetkontakten på ytterdörren är Entry/Exit och rörelsedetektorn har attributet följande, så dom påverkar inte aktiveringen av larmet.

Jag har pillat så mycket så jag vet inte längre vad som var i kryssat default :banghead:

EDIT: Glömde en fråga igen.. Kan man få MAP att pipa medans den räknar ner in-/utgångstiden? så man vet att det är dags att larma av/skynda sig ut?

Redigerat:
MAP kan räkna ned med pip...

När vi ändå pratar attribut i larmsektioner. Vad innebär bocken Log?

RilleRock
jockelw skrev:
När vi ändå pratar attribut i larmsektioner. Vad innebär bocken Log?
Alla sektionstillstånd som ändras loggas.

Tex varje gång du går förbi en detektor så loggas öppen/stängd.

probeb skrev:
[länk]
SPC 3.8
Såg inget om push i filmen. Men det kanske är något man ställer in på spcconnect online eller i ny version av appen...

RilleRock skrev:
Alla sektionstillstånd som ändras loggas.

Tex varje gång du går förbi en detektor så loggas öppen/stängd.
Ja just. Blir en hel del loggande med andra ord. Om man inte har den ikryddad så får man logg vid tillkopplat läge?!

D
Det är väl det som kallas larm? :D

RIlle, nu får du ta och kolla inbox!

S
Nu måste jag få lite hjälp, jag ska koppla in PDC i12t till 4320 och jag fattar inte. För vanlig larmfunktion. Ska man då ha ett Reol resistor i serie med R1 mellan C1 och C2 eller hur tusan kopplar jag? Vilka switchar ska stå på resp av? Är T anti tampering?
Om ni kikar på bilden, vad e det för jumprar som de visar till vänster? Kan inte hitta dessa i senesorn....

Hur kopplar jag sedan in det i 4320? Är det enligt Vanderbilt SpC/sintony?

Finns denna som en lathund någonstans?

Anvisningsschema för koppling av PDC i12t med ReoL resistor och switchar för larmfunktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Naikolazer
  • Laddar…
D
Shiraz skrev:
Nu måste jag få lite hjälp, jag ska koppla in PDC i12t till 4320 och jag fattar inte. För vanlig larmfunktion. Ska man då ha ett Reol resistor i serie med R1 mellan C1 och C2 eller hur tusan kopplar jag? Vilka switchar ska stå på resp av? Är T anti tampering?
Om ni kikar på bilden, vad e det för jumprar som de visar till vänster? Kan inte hitta dessa i senesorn....

Hur kopplar jag sedan in det i 4320? Är det enligt Vanderbilt SpC/sintony?

Finns denna som en lathund någonstans?
https://www.byggahus.se/forum/villa...rminstallation-siemens-spc-larmskola-118.html och sidan framåt.
Samma princip för alla IR-detektorer. Ser ju ut att sitta två motstånd redan i detektorn och då är det bara att ansluta kablarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.