999 539 läst ·
5 284 svar
1000k läst
5,3k svar
Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?
SSL problem blir det när larmet har för gammal fw.Boan skrev:
Ja kör bara på webgränssnittet och tror att PRO kommer försvinna på sikt.
Eftersom larmet tydligen måste programmeras på rätt sätt för att bete sig på rätt sätt vid tillkopplingsfel.. så därför måste jag testa tillkopplingsfel för att det ska fungera att stänga av det för alla användare.RilleRock skrev:
Men rapportering till larmcentral har ett eget annat attribut som endast heter Lokalt, eller?
Lokal Om Lokal-attributet ställts in, överförs inte ett larm som aktiverats av sektionen.
Frånkoppling lokalt När Frånkoppling lokalt är valt, kommer ett sektionslarm ge rapportering endast vid Tillkopplat eller Deltillkopplat läge.
Lokalt skickar inga larm från en sektion till LC.McZ skrev:Eftersom larmet tydligen måste programmeras på rätt sätt för att bete sig på rätt sätt vid tillkopplingsfel.. så därför måste jag testa tillkopplingsfel för att det ska fungera att stänga av det för alla användare.
Men rapportering till larmcentral har ett eget annat attribut som endast heter Lokalt, eller?
Lokal Om Lokal-attributet ställts in, överförs inte ett larm som aktiverats av sektionen.
Frånkoppling lokalt När Frånkoppling lokalt är valt, kommer ett sektionslarm ge rapportering endast vid Tillkopplat eller Deltillkopplat läge.
Frånkoppling lokalt skickar bara larm från en sektion till LC vid tillkopplat eller deltillkopplat.
Om det är på det viset så låter det som att man vill ha Frånkoppling lokalt på allt utom brand. LC behöver inte veta när jag öppnar en dörr/rör mig i köket osv.RilleRock skrev:
Det som rapporteras är tekniska fel, larm och sabotage.McZ skrev:
Alltså det skickar inte när sektioner blir påverkade i frånkopplat läge utan endast om det blir ett sabotage på den.
B
Boan
Medlem
· Västra Götaland
· 2 565 inlägg
Boan
Medlem
- Västra Götaland
- 2 565 inlägg
för 4 år sen ryktades det enligt larmfirman jag köpte av att det var på gång en SAB som gick på XBUS, dvs, väldigt enkel att koppla in, men det har inte synts till..
Finns det rökdetektorer nu som går på XBUS? De jag köpte finns ej kvar, vilket är att rekommendera? Det finns väl en variant som fungerar som en egen, men kan kopplas med relä till larmet?
Jag ser helst att det är deckare som INTE har batteri.. vill mata dem med larmet, men om den har egen siren vore det ju bra.
Finns det rökdetektorer nu som går på XBUS? De jag köpte finns ej kvar, vilket är att rekommendera? Det finns väl en variant som fungerar som en egen, men kan kopplas med relä till larmet?
Jag ser helst att det är deckare som INTE har batteri.. vill mata dem med larmet, men om den har egen siren vore det ju bra.
En SAB?Boan skrev:för 4 år sen ryktades det enligt larmfirman jag köpte av att det var på gång en SAB som gick på XBUS, dvs, väldigt enkel att koppla in, men det har inte synts till..
Autokorrekt?
Inga sektioner läggs på xbus.
Ja tycker Dp721r är bra dock ingen siren men kan testas med antingen gas eller magnet.
Reläsockeln heter db702.
Deras trådlösa har inbyggd siren men går på batteri.