RilleRock
Boan skrev:
Ska styra upp nätverket först ;-)

Men rent tekniskt, är det någon nackdel med att köra bara web? Har inte PRO installerat... bara kört web sen en lång tid tillbaka..

Är ju nåt med SSL som ställer till vissa webbläsare.

Men bortsett från det , inga konstigheter att köra via webben?
SSL problem blir det när larmet har för gammal fw.

Ja kör bara på webgränssnittet och tror att PRO kommer försvinna på sikt.

• Gilla
Boan
  • Laddar…
RilleRock skrev:
Vid tillkopplingsfel visas sektion som är fel.
Varför åtgärdar du inte felet?

Rapportering till ev larmcentral användas inte vid lokalt larm men övriga funktioner är detsamma.
Eftersom larmet tydligen måste programmeras på rätt sätt för att bete sig på rätt sätt vid tillkopplingsfel.. så därför måste jag testa tillkopplingsfel för att det ska fungera att stänga av det för alla användare.

Men rapportering till larmcentral har ett eget annat attribut som endast heter Lokalt, eller?

Lokal Om Lokal-attributet ställts in, överförs inte ett larm som aktiverats av sektionen.
Frånkoppling lokalt När Frånkoppling lokalt är valt, kommer ett sektionslarm ge rapportering endast vid Tillkopplat eller Deltillkopplat läge.

Testar att slänga ut frågan igen :p

rydboholm skrev:
Det där förklarade ett och annat :rolleyes:
TACK!

Är det samma princip för såväl manövetpanel som rökdetektorer?

[bild]

RilleRock
McZ skrev:
Eftersom larmet tydligen måste programmeras på rätt sätt för att bete sig på rätt sätt vid tillkopplingsfel.. så därför måste jag testa tillkopplingsfel för att det ska fungera att stänga av det för alla användare.

Men rapportering till larmcentral har ett eget annat attribut som endast heter Lokalt, eller?

Lokal Om Lokal-attributet ställts in, överförs inte ett larm som aktiverats av sektionen.
Frånkoppling lokalt När Frånkoppling lokalt är valt, kommer ett sektionslarm ge rapportering endast vid Tillkopplat eller Deltillkopplat läge.
Lokalt skickar inga larm från en sektion till LC.

Frånkoppling lokalt skickar bara larm från en sektion till LC vid tillkopplat eller deltillkopplat.

RilleRock
rydboholm skrev:
Testar att slänga ut frågan igen :p
Då svarar ja igen :p

Rökdetektorn samma princip.
Fick du ingen installationsmanual till mappen?
I den står det exakt hur den kopplas.
Den ligger på ström och xbus.

RilleRock skrev:
Lokalt skickar inga larm från en sektion till LC.

Frånkoppling lokalt skickar bara larm från en sektion till LC vid tillkopplat eller deltillkopplat.
Om det är på det viset så låter det som att man vill ha Frånkoppling lokalt på allt utom brand. LC behöver inte veta när jag öppnar en dörr/rör mig i köket osv.

RilleRock
McZ skrev:
Om det är på det viset så låter det som att man vill ha Frånkoppling lokalt på allt utom brand. LC behöver inte veta när jag öppnar en dörr/rör mig i köket osv.
Det som rapporteras är tekniska fel, larm och sabotage.
Alltså det skickar inte när sektioner blir påverkade i frånkopplat läge utan endast om det blir ett sabotage på den.

B
RilleRock skrev:
De har tagit bort den.
nåt fel på 3.7.1 ? eller vad är anledningen? nåja, får hoppas 3.8 kommer snart

B
för 4 år sen ryktades det enligt larmfirman jag köpte av att det var på gång en SAB som gick på XBUS, dvs, väldigt enkel att koppla in, men det har inte synts till..

Finns det rökdetektorer nu som går på XBUS? De jag köpte finns ej kvar, vilket är att rekommendera? Det finns väl en variant som fungerar som en egen, men kan kopplas med relä till larmet?

Jag ser helst att det är deckare som INTE har batteri.. vill mata dem med larmet, men om den har egen siren vore det ju bra.

Boan skrev:
nåt fel på 3.7.1 ? eller vad är anledningen? nåja, får hoppas 3.8 kommer snart
Om du tittar under Centralapparater->SPC4320.220-L1->Dokumentation så finns 3.7.1.

//Göran

• Gilla
RilleRock
  • Laddar…
B
aha, ok, men verkar som 3.7.1 bara finns för 5330,

Det är samma FW för alla modellerna. Så det är bara filnamnet som är lite knasigt.

B
Förvillande.

RilleRock
Boan skrev:
Förvillande.
Ja alla dessa fw.

RilleRock
Boan skrev:
för 4 år sen ryktades det enligt larmfirman jag köpte av att det var på gång en SAB som gick på XBUS, dvs, väldigt enkel att koppla in, men det har inte synts till..

Finns det rökdetektorer nu som går på XBUS? De jag köpte finns ej kvar, vilket är att rekommendera? Det finns väl en variant som fungerar som en egen, men kan kopplas med relä till larmet?

Jag ser helst att det är deckare som INTE har batteri.. vill mata dem med larmet, men om den har egen siren vore det ju bra.
En SAB?
Autokorrekt?

Inga sektioner läggs på xbus.

Ja tycker Dp721r är bra dock ingen siren men kan testas med antingen gas eller magnet.
Reläsockeln heter db702.

Deras trådlösa har inbyggd siren men går på batteri.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.