Jag blir lite trött på folk som ropar polis så fort det är nått.
Den här sidan innehåller nästan aldrig något som är brottsbalks brott.
Här är det helt annat. Här är det stämningar. Och åklagare är kvar bland brotten.
Att någon skickar ett kravbrev är inte olagligt. Det är inte utpressning. Det bör finnas någon form av hot. Rättegång är inget hot. Det är ett sätt lösa en tvist på.
Bedrägeri? Jag skulle inte säga att någon lurar en för att man skickar ett kravbrev i ett fall som ovan...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.