Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej, jag vet, den är inte hela sanningen, täcker inte alla detaljer och alla fall.
Men trots allt så får man nog ändå säga att den är indikativ.

Och jag skrev dessutom "en bra början".
Man kan börja där, som en enkel ingång, sen fundera på vad som ligger bakom och i rapporten, och nysta vidare i de brister man tycker är värda att kolla upp.

Det finns ju i princip inget sätt att fånga 100% av vad som elleverantörer gör, då de är så många och har så olika affärsmodeller och avgifter.
Lägenhetsboende tillhör ju dessutom de förväntade förlorarna av effekttarifferna.

M Martin Lundmark skrev:
Hej karlmb

Menar du verkligen på allvar att du själv har svårt att ge en länk till det inlägg som du hänvisar till?

Om du skrivit flera inlägg i en tråd (eller här på byggahus) hur skall vi andra då veta precis vilken av denna du menar?
Ska vi söka igenom allt du skrivit och sedan gissa vad du hänsyftar till?

Det finns en unik märkning av varje inlägg använd dessa och citera gärna dessutom de ord, i det inlägget, du vill hänvisa till.
Du är inte så mkt bättre. Vi flera trådar igång parallellt och det tillkommer 10-tals poster varje dag ibland, att då hoppa in mitt i en tråd på 100+ sidor och begära att den som hänvisar till något i tråden eller näraliggande trådar ska komma ihåg precis var o när det postades är lite magstarkt och inget de flesta normalt har tid med.

pacman42 pacman42 skrev:
Än en gång, Holgersson-rapporten har inte ett representativt underlag för effektavgifternas totaluttag.
Man har väl även tittat på bolagens totala ekonomi?

K karlmb skrev:
Man har väl även tittat på bolagens totala ekonomi?
Och den säger att de tar ut hög avkastning, med eller utan effekttariff.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Och den säger att de tar ut hög avkastning, med eller utan effekttariff.
Ok. Men vinsten ökade när de infördes?

K karlmb skrev:
Du är inte så mkt bättre. Vi flera trådar igång parallellt och det tillkommer 10-tals poster varje dag ibland, att då hoppa in mitt i en tråd på 100+ sidor och begära att den som hänvisar till något i tråden eller näraliggande trådar ska komma ihåg precis var o när det postades är lite magstarkt och inget de flesta normalt har tid med.
Hej karlmb

Menar du verkligen, att i dialogen med dig så accepterar du utan klagomål; att jag eller andra påstår att man sagt (skrivit) något, utan att därmed ange precis (t.ex. genom citat) vad man sagt (skrivit) eller var ” i tråden eller näraliggande trådar” det står, t.ex. genom hänvisning?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.