85 940 läst ·
2 614 svar
86k läst
2,6k svar
Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?
Nej, det är bara löjligt att resonera så. Om vi genom att vara smarta kan få ett bättre utnyttjat nät så är är vi effektivare. Effektivitet vinner. Förutsättningen är dock att effektiviteten inte får vara för komplicerad.D djac skrev:
Det tycker du men jag tycker tvärtom, ett elnät där man ska köa för att få köpa en viss effekt, planera in i transportfönster, är sämre än ett som kan leverera el när den finns och behövs, kostar kanske några enstaka procent mer men är multiplar bättre.pacman42 skrev:
Vad bra, då slipper du bry dig om den där jobbiga rapporten!Fairlane skrev:
Frågan var ju inte ens ställs till dig, men du kan ju alltid fråga om du inte vet ond er är en retorisk fråga eller inte.
Jag tycker du slösar allas tid, men det är fritt för oss alla att skriva.
Jag slutar nog bara att kommunicera med dig, eftersom det är meningslöst.
Jag anser att du mest käbblar, spekulerar och hittar på vad andra tycker. Du kanske kan lämna tråden, eller för all del hela forumet, men det är inte min sak att avgöra om du ska vara kvar i forumet eller i tråden, lika lite som det är din sak att avgöra om jag ska vara kvar eller inte.
Särskilt om uppgraderingen ändå kan och ska göras av åldersskäl.D djac skrev:
Men nu har både Pacman o Fairlane börjat låtsas som att det aldrig sagts något om det.
Det görs en höna av en fjäder, förtätningar och förnyelser sker hela tiden, att samtidigt öka kapaciteten är en liten sak, man säljer ju också mer el om folk elektrifierar så bolagen har aldrig varit oroliga, de ser sälja mer som en bra grej. De är liksom vanliga företag på många sätt.K karlmb skrev:
Var är Martin?D djac skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 922 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 922 inlägg