85 944 läst ·
2 614 svar
86k läst
2,6k svar
Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?
Fast vi diskuterade ju avgifternas utveckling för kollektivet, du gissar att de går upp eller ner med den försumbara delen av kostnaderna som kan relateras till minskad dimensionering vid utbyggnad, pga att effekterna inte ökar lika mycket. Jag gissar att detta inte påverkar alls, för att vara tydlig med vad jag tror, elnätsavgifterna kommer fortsätta öka i samma takt oavsett hur denna lilla detalj.pacman42 skrev:
Nej. Att utöka kapacitet samtidigt som man byter ut avskriven och uttjänt utrustning. Kostar försumbart.pacman42 skrev:
Nej, alla är inte överens om det intäktsramarna för konsumenter kommer att utvecklas olika med och utan effekttariffer.
Utan effekttariffer för konsumenter så kommer dessutom effekttarifferna för företagen att stiga när konsumenterna får högre spikar. Alternativet är att näten bygga ut och att alla får högre avgifter.
Det är inte lätt att veta om dina frågor är retoriska eller vanliga.Fairlane skrev:
Du slösar allas tid.
Men den stora frågan kvarstår, enligt Toytamodellen, -varför, följt av några sådana till, vi kan såklart tvinga befolkningen till än det ena och än det andra, om vi vet att det är vägen till paradiset men i detta fallet står vi bara där fattigare och i ett sämre land om detta skulle lyckas.pacman42 skrev:
Jag ser det som att vi blir rikare jag. Vi kan använda pengarna till annat.D djac skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 922 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 922 inlägg
Frågan var ju inte ens ställs till dig, men du kan ju alltid fråga om du inte vet ond er är en retorisk fråga eller inte.K karlmb skrev:
Jag tycker du slösar allas tid, men det är fritt för oss alla att skriva.
Jag slutar nog bara att kommunicera med dig, eftersom det är meningslöst.K karlmb skrev:
Jag anser att du mest käbblar, spekulerar och hittar på vad andra tycker. Du kanske kan lämna tråden, eller för all del hela forumet, men det är inte min sak att avgöra om du ska vara kvar i forumet eller i tråden, lika lite som det är din sak att avgöra om jag ska vara kvar eller inte.
Fast där har du nog fel, svag infrastruktur som behöver ransoneras är inte tecken på rika länder. Jag är ganska säker på att de länder som kan flytta mycket billig energi dit den ska, är vinnare över de som inte kan.pacman42 skrev: